اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای جلوگیری از ادامه افزایش قیمت در بازار؛

واردات تخم‌مرغ به کشور آغاز شود

خبرگزاری فارس: مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: فقط با وارد کردن تخم‌مرغ به کشور می‌توان بازار را تنظیم کرد.

واردات تخم‌مرغ به کشور آغاز شود
طهمورث نامداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در سال گذشته یک نوع بیماری آنفولانزا وارد کشور شد که موجب شده تعدادی مرغداری در کشور معدوم شود.
وی افزود: در راستای این بیماری، میزان تولید تخم‌مرغ کاهش پیدا کرده که در پی آن تقاضا بالا رفته در نتیجه قیمت افزایش پیدا کرد.
مدیریت امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به حمایت از تولیدکنندگان گفت: سازمان بازرگانی باید یکسری خدماتی برای فعالیت تولیدکنندگان تخم‌مرغ ارائه دهند.
وی تصریح کرد: اگر سازمان بازرگانی یک قیمت معقول برای تولیدکنندگان در بازار در نظر بگیرد، این قشر مشکلی ندارند تا اینکه اقلام خود با تعرفه مناسب به فروش برسانند.
نامداری با اشاره به حمایت سازمان بازرگانی از تولیدکنندگان افزود: یکی از اقدامات حمایتی سازمان بازرگانی در زمینه کمک به مرغداری‌ها این است که در طول سال باید با توجه به قیمت تمام شده، تخم‌مرغ را از تولیدکنندگان خریداری کند.
وی گفت: زمانی که قیمت این مواد غذایی در بازار پایین بود سازمان بازرگانی هیچ نوع حمایتی از آنها نمی‌کرد و در حال حاضر که قیمت افزایش پیدا کرده باید منتظر شد تا اینکه میزان تولید افزایش پیدا کند و قیمت پایین بیاید.
مدیریت امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از اقدام مسئولان در جهت کاهش قیمت تخم‌مرغ سخن گفت و بیان کرد: از طرف دولت مقرر شده که برای تنظیم بازار از کشور ترکیه به کشور تخم‌مرغ وارد شود.
وی تاکید کرد: فقط با وارد کردن تخم‌مرغ به کشور می‌توان بازار را تنظیم کرد.
نامداری با اشاره به تولید مازاد تخم‌مرغ در استان اصفهان تصریح کرد: اصفهان بیش از نیاز مصرف، تخم‌مرغ تولید می‌کند و اگر زمانی قیمت مرغ و تخم‌مرغ در کشور افزایش پیدا کند، استان اصفهان به‌عنوان یک محیط سیال موجود کار انتقال به نقاط دیگر کشور را انجام می‌دهد.
وی از کسب مقام چهارم استان اصفهان در زمینه تولید تخم‌مرغ سخن گفت و ادامه داد: سرانه مصرف استان 11 کیلوگرم و میزان تولید 77 هزار تن است که نزدیک 20 درصد مازاد مصرف آن به استان‌های دیگر کشور صادر می‌شود.
مدیریت امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به تولید مازاد بر مصرف تخم‌مرغ قیمت این مواد غذایی باید متعادل باشد، خاطرنشان کرد: نسبت به استان‌های دیگر کشش تهران نسبت به این ماده پروتئینی بسیار زیاد است به همین دلیل قیمت تخم‌مرغ بالا رفته است.
وی در زمینه صادرات تخم‌مرغ به خارج از کشور گفت: به دلیل نیاز کشور به مصرف تخم‌مرغ صادرات این نوع مواد غذایی به کشورهای دیگر انجام نمی‌شود.
نامداری تاکید کرد: اگر واردات تخم‌مرغ به کشور در دستور کار دولت قرار نگیرد قیمت این محصول در بازار افزایش پیدا می‌کند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول