اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افتتاح بزرگراه ایرانشهر ـ بمپور در جنوب سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی از افتتاح و بهره‌برداری بزرگراه ایرانشهرـ بمپور طی دو ماه آینده خبر داد.

افتتاح بزرگراه ایرانشهر ـ بمپور در جنوب سیستان‌وبلوچستان
به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، علی نیکزاد پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در سال‌جاری برای تکمیل و احداث بزرگراه ایرانشهر - بمپور بالغ بر 9 میلیارد تومان تزریق شده که بر اساس تعهدات داده شده امیدواریم طی دو ماه آینده افتتاح و به بهر‌ه‌برداری برسد.
وی به طرح‌های مسکن در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در سیستان و بلوچستان در بخش مسکن، 45 هزار و 300 واحد در دست احداث داریم که 22 هزار واحد در بخش روستایی و 23 هزار و 300 واحد در بخش شهری هستند.
نیکزاد تصریح کرد: احداث 45 هزار واحد روستایی در استان برای 80 هزار نفر اشتغالزایی ایجاد می‌کند.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: 733میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار مردم منطقه قرار داده شده است.
وی بیان کرد: در شهرستان ایرانشهر، یک‌هزار و 107 واحد مسکونی در دست ساخت داریم که تعدادی به صورت تعاونی، خود مالک و توافقی چند جانبه هستند.
نیکزاد خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه عمده واحدهای شهرستان ایرانشهر به صورت نیمه صنعتی انجام می‌شود و بیشتر واحدها چندجانبه هستند، برای ارائه تسهیلات بیشتر در امر ساخت و ساز اعطای 22 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه در جلسه شورای راه و شهرسازی مصوب خواهد شد.
وی گفت: در این جلسه اعطای بالغ بر 50 هزار متر مربع تسهیلات به ایرانشهر به منظور توسعه فضاهای عمومی و واحدهای مسکونی نیز مصوب می‌شود.
وزیر را و شهرسازی خاطرنشان کرد: در این جلسه مصوب می‌شود تا هر خانوار دو نفر را برای گرفتن زمین 150 تا 200 متری و گرفتن تسهیلات وام 22 میلیون تومانی معرفی کند.
نیکزاد افزود: در سطح سیستان و بلوچستان، 50 میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی برای احداث 341 پروژه ریز و درشت هزینه شده است.
وی از توجه دولت به استان‌های محروم به ویژه سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: تاکنون اقدامات بسیار خوبی در بخش مسکن، راه، فرودگاه و بندری انجام شده است.
وی از تمام کسانی که واحدهای مسکونی آنها در حریم راه‌ها قرار دارد نیز خواست تا در این زمینه همکاری کامل را داشته باشند زیرا توسعه راه‌ها و راهسازی کاهش چشمگیر تصادفات را دنبال خواهد داشت.
وزیر راه و شهرسازی هم اکنون درحال بازدید از محور ترانزیتی ایرانشهر ـ نیکشهر چابهار است و تاکنون از پروژه‌های در حال احداث مسکن مهر و بزرگ‌ترین تقاطع غیر همسطح جنوب شرق کشور بازدید کرده‌اند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول