اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه سامد کهگیلویه و بویراحمد:

سامد آسان‌ترین راه پی‌گیری مشکلات مردمی است

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه سامد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در دولت الکترونیک نیازی به پی‌گیری مشکلات از راه‌های سنتی و دست و پاگیر نیست، گفت: سامد آسان‌ترین راه پی‌گیری مشکلات مردمی است.

سامد آسان‌ترین راه پی‌گیری مشکلات مردمی است
علیرضا نیک‌روز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به کار خوب و ارزنده دولت در راه‌اندازی سیستم سامد اظهار داشت: مردم می‌توانند با این شبکه الکترونیکی که ارتباط در آن به صورت برنامه مکانیزه شده و با مکانیسم و هدف مشخص طراحی گردیده، با اجزاء مختلف دولت در سطح ملی و منطقه‌ای مکاتبه داشته، در ارتباط باشند و مشکلات خود را مطرح و پیگیری کنند. 
نیک‌روز با بیان اینکه با استفاده از این سیستم رایانه‌ای ضمن کاهش هزینه و شتاب بخشیدن به کارها نیاز به حضور فیزیکی مردم و مراجعات آن‌ها به ادارات و دستگاه‌های دولتی نیست، افزود: درخواست‌های مردمی به ادارات دولتی از طریق سامانه 111 ارسال و پیگیری آن از طریق این شبکه انجام می‌شود.
وی ابراز داشت: این پروژه بومی و ملی علاوه بر ارتباط یکپارچه مردم و مسئولان دستگاه‌ها در سطح استانی، در صورت ضرورت در سطح ملی و مرکز کشور هم می‌تواند ارتباط برقرار کند.
نیک‌روز تصریح کرد: شبکه دولت در این استان که دو سال پیش راه‌اندازی شد و 54 دستگاه استانی به‌طور مستقیم به آن متصل شدند زیربنای شبکه سامد است و از این رو تا حدودی بستر برای این شبکه در استان فراهم شده است.
این مسئول عنوان کرد: به منظور بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و تسریع و تسهیل در روند پاسخگویی ادارات به تقاضاهای مردم از طریق پروژه سامد مدیران یا مسئولان شهرستان‌ها هم در برخی موارد در محل پروژه سامد حضور خواهند داشت و جوابگوی تقاضای آنان خواهند بود.
وی یادآور شد: امروزه دولت با تمام امکانات دامنه خدمت رسانی به مردم را در جنبه‌های مختلف گسترش داده و مسئولان خود را موظف کرده که به‌طور متناوب در انجام وظایف محوله نهایت تلاش و کوشش خود را برای رفع مشکلات مردم به‌عمل آورند.
نیک‌روز ادامه داد: پایگاه اطلاع‌رسانی پروژه ملی سامد (سامانه الکترونیکی مردم و دولت) همیشه آماده هرگونه جوابگویی به عموم مردم این استان است. 
این مسئول افزود: این سامانه به‌عنوان پل ارتباطی بین مردم و دولت بوده تا مردم بتوانند در کوتاه‌ترین زمان و با ساده‌ترین روش و ابزار ممکن مشکلات خود را با مسئولان مربوطه مطرح و جواب دریافت کنند.
مدیرکل ارزیابی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: اکنون 54 دستگاه اجرایی استان به این سامانه متصل است و هر کدام دو کارشناس برای پیگیری خواسته‌های مردم و کارشناس اینترنتی پاسخگویی خواسته‌های مردمی دارند.
نیک‌روز تصریح کرد: فاز اول این پروژه از طریق خط سامانه 111جوابگو بوده و فاز دوم آن از طریق پیامک، فاکس، سایت اینترنتی و ایمیل ارتباط  بین مردم و مسئولان را برای بیان مشکلات، پیشنهادات و سئوالات و دریافت جواب برقرار می‌کند.
به گفته وی، مردم می‌توانند بدون مراجعه از طریق سامانه 111مشکلات خود را مطرح و جواب آن را دریافت کنند.
وی اذعان داشت: این سامانه به‌طور شبانه‌روزی پیام‌های مردم را دریافت می‌کند به‌طوری‌ که از ساعت 7.15 دقیقه صبح تا 19 به طور مستقیم کارکنان سامانه جوابگو بوده و پیام‌ها را دریافت می‌‌کنند و در بقیه ساعات شبانه‌روز از طریق پیام‌گیر درخواست‌های مردم ثبت شده و سپس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول