اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

کمک دولتی متناسب با جمعیت شهری تقسیم شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر اردبیل گفت: کمک 50 میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان اردبیل باید متناسب با جمعیت و توسعه یافتگی هر منطقه تقسیم و توزیع شود.

کمک دولتی متناسب با جمعیت شهری تقسیم شود
محمد‌رضا سرداری در حاشیه مراسم افتتاح طرح ساماندهی رودخانه بالخلو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با ابراز خرسندی از اختصاص این بودجه به شهرداری‌‌های استان اظهار داشت:‌ هر چند تا کنون حتی یک خط نامه در این زمینه به دست ما نرسیده است و معلوم نیست این اعتبار چگونه و براساس چه شاخص‌هایی تقسیم می‌شود ولی امیدواریم این بودجه متناسب با جمعیت و وسعت شهری تقسیم شود تا اردبیل به سهم واقعی خود از این بودجه دست یابد.
وی ادامه داد: سعی کردیم به دور از شعار‌ دادن با توجه به واقعیت بودجه و درآمد‌زایی شهرداری کارها و فعالیت‌هایی که در حد توان بوده انجام دهیم ولی همچنان معتقدیم رقم اعتباری ما نسبت به شهرداری‌های استان‌های همجوار بسیار پایین‌تر است.
وی ادامه داد: اعتبار شهرداری تبریز در سال جاری رقمی در حدود یک هزار و 234 میلیارد تومان است که این پنج برابر بودجه پول عمر شورای سوم بوده که به نظر می‌رسد با این اعتبار آنها قادر باشند کارهای اساسی و زیربنایی بسیار را انجام دهند.
این مسئول بیان داشت: ما با بودجه کمتر از 100 میلیارد تومان که غالباً 20 تا 25 درصد آن نیز محقق نمی‌شود نمی‌توانیم مثل آن شهرها پروژه‌های بزرگ و اساسی را اجرایی کنیم و شهروندان نیز در حد بضاعت و توان باید از ما انتظار کار و فعالیت داشته باشند.
رئیس شورای شهر اردبیل همچنین به سفر اخیر اعضای شورای شهر به مشهد مقدس و بازدید از سازمان پسماند شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: در کنار بهره‌مندی از تجربیات آنها موفق شدیم از نحوه بودجه‌بندی و برنامه‌ریزی‌ آنها نیز اطلاعات کسب کنیم، به طوری که بودجه امسال شهر مشهد 4 میلیارد تومان است که این اعتبار 135 برابر اعتبار دوره سوم شوراست که شش ماهه اول امسال را نیز به چهار سال فعالیت شورای سوم اضافه کرد.
وی ادامه داد:‌ هر چند خواسته و مطالبه مردم از شورا و شهرداری بسیار زیاد و به حق و به‌جاست اما ما باید متناسب با درآمد و بودجه شهرداری تصمیم گرفته و  بر اساس برنامه‌ریزی‌ عمل کنیم.
رئیس شورای شهر اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی درگیری‌ها و مسایل حاشیه‌ای در شورای شهر اردبیل بسیاری از جنجال‌آفرینی‌ها را نتیجه اطلاع‌رسانی ناصحیح از سوی رسانه‌ها به ویژه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اعلام کرد.
این مسئول ابراز داشت: مردم باید بیشتر از موارد حاشیه‌ای به بطن خدمت و سلامت انجام کار شورای شهر توجه کنند چرا که ما تمام سعی خود را به کار گرفته‌ایم تا به دور از مسایل حاشیه‌ای به خدمت‌رسانی صادقانه همت کرده و در این مسیر گام برداریم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول