اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال صورت می‌گیرد؛

توزیع 5 هزار کلاه ایمنی موتورسواری در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان گفت: از آغاز هفته نیروی انتظامی تا پایان سال‌جاری، 5 هزار کلاه ایمنی رایگان بین موتورسواران در سیستان و بلوچستان توزیع می‌شود.

توزیع 5 هزار کلاه ایمنی موتورسواری در سیستان‌وبلوچستان
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ستار رحمانی صبح امروز در همایش فرهنگ یاران ترافیک که در کانون فرهنگی و تربیتی آزادگان زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: 2 هزار کلاه ایمنی در سال گذشته به صورت رایگان بین موتورسواران در سیستان و بلوچستان توزیع شده است و امسال نیز با آغاز هفته نیروی انتظامی، 5 هزار کلاه ایمنی رایگان بین موتور سواران در این استان توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه امنیت و آرامش یکی از نیازهای حیات بخش در جامعه است، افزود: دستگاه‌های دولتی و اقشار مختلف در تولید امنیت اجتماعی مشارکت داشته باشند.
رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان بر استفاده دانش‌آموزان از لباس روشن به هنگام پایان روز تأکید کرد و گفت: دانش‌آموزانی که کلاس درس آنها تا پایان روز ادامه دارد به هنگام تردد در خیابان‌ها از لباس روشن استفاده کنند.
رحمانی تصریح کرد: صدور بیش از 9 هزار گواهینامه پایه دوم، صدور گواهینامه برای 2 هزار موتورسوار، صدور 185 جلد گواهینامه ویژه، پلاک‌دار کردن 4 هزار موتورسیکلت از جمله خدمات پلیس در شش ماه گذشته بوده است.
وی بر استفاده از فناوری نوین تأکید کرد و افزود: تعداد دوربین‌های سرعت‌سنج در سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابد.
رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب که توقف موتورسواران فاقد کلاه ایمنی از اولویت‌های پلیس است، خاطرنشان کرد: بیش از 13 هزار موتورسیکلت متخلف در شش ماه نخست امسال شناسایی و متوقف شده‌اند.
رحمانی گفت: برای جلوگیری از خلق حرکات نامتعارف توسط موتورسواران، نصب سرعت‌گیر در برخی تقاطع‌ها در دستورالعمل جدید پلیس قرار گرفته است.
وی از کاهش 11 درصدی تصادفات فوتی در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: در اعمال قانون جدید برخورد با رانندگان مست تشدیدتر شده و نیز بستن کمربند برای تمام سرنشینان خودرو در سفرهای برون شهری الزامی است.
رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان ادامه داد: مهلت پرداخت قبض 30 روز بوده، اما در قانون جدید به 60 روز افزایش یافته است که رانندگان می‌توانند در این مدت در دادگاه تجدید نظر تخلف خود را بررسی کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول