اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

دولت باکو از موج بیداری اسلامی عبرت بگیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز ضمن محکوم کردن ممنوعیت حجاب در جمهوری آذربایجان گفت: دولت باکو از موج بیداری اسلامی عبرت بگیرد در غیر این صورت هسته‌های مقاومت مردم آذربایجان او را در هم خواهد پیچید.

دولت باکو از موج بیداری اسلامی عبرت بگیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: آذرماه گذشته تاکنون ممنوعیت حجاب اسلامی در مدارس متوسطه وضع شده و دولت باکو در مقابل اعتراض شدید مراجع عظام تقلید، ائمه محترم جمعه، مردم مسلمان جمهوری آذربایجان و مسلمانان کشورهای منطقه نه تنها ممنوعیت حجاب اسلامی در مدارس متوسطه را لغو نکرده بلکه امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، آن را به همه مقاطع تحصیلی و معلمان تعمیم داده است.
وی ادامه داد: در این راستا دولت باکو هفت نفر از اعضای موثر حزب اسلامی را به جرم اعتراض به ممنوعیت حجاب زندانی کرده است و این امر جای تعجب دارد که یک کشوری که نزدیک به 90 درصد آن را مسلمان و شیعه تشکیل می دهند به جای اینکه حجاب در این اجباری باشد ممنوعیت آن وضع می‌شود و این امر جای تاسف دارد.
آیت الله شبستری ادامه داد: دولت باکو در اقدامی مغایر با آموزه‌های اسلامی و حتی قانون اساسی خود ، معترضان به ممنوعیت حجاب اسلامی را بازداشت کرده و اکنون دادستان این کشور درخواست صدور حکم 11 سال زندان برای رئیس حزب اسلامی جمهوری آذربایجان و تعدادی دیگر از روحانیون زندانی این کشور کرده که این درخواست وقیحانه، قلوب همه مسلمانان کشورهای منطقه را جریحه‌دار کرده است.
 
*ممنوعیت حجاب در یک کشور شیعه‌ای ننگ‌آور است
وی با اشاره به تجمع مردم، دانشجویان و دانش‌آموزان تبریز در روز چهارشنبه هفته گذشته مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان برای محکوم کردن ممنوعیت حجاب و آزادی حزب اسلامی در این کشور گفت:: موج ممنوعیت حجاب در برخی کشورهای اروپایی چرخید اما نتوانست موفقیتی حاصل کند و در یک کشور شیعی این موضوع ننگ‌آور است.
خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: ما نمازگزاران  تبریز ضمن محکوم کردن ممنوعیت حجاب در جمهوری آذربایجان  از دولتمردان این کشور می‌خواهیم ضمن برطرف کردن ممنوعیت حجاب در این کشور اعضای حزب اسلامی این کشور را هر چه زودتر آزاد کنند.
 
*عده‌ای با چپاول ثروت‌های ملت به دنبال فراهم کردن جو بی‌اعتمادی هستند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاصل خون هزاران شهید، آزاد و جانباز است، گفت: نباید عده‌ای با چپاول ثروت‌های ملت جو بی اعتمادی نسب به نظام را فراهم کنند.
وی با تقدیر از اقدام جدی قوه قضائیه و فرمایشات مهم مقام معظم رهبری در رابطه با فساد 3 هزار میلیارد تومانی خواستار پیگیری سریع و اقدام جدی دستگاه قضایی در این رابطه شد.
 
*انتظار مردم اشد مجازات برای مفسدان 3 هزار میلیارد تومانی
آیت الله شبستری تاکید کرد: باید با مفسدان اقتصادی طوری برخورد شود که اعتماد عمومی ‌جلب شده و حس اعتماد نسبت به ارگان‌های نظارتی و قضایی افزایش یابد.
وی خواستار پیاده شدن تقوای اقتصادی در جامعه شد و افزود: فرامین رهبری در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی باید سرلوحه کار مسئولان به‌ویژه سران سه‌قوه باشد.
خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: اشد مجازات باید برای این مجرمان در نظر گرفته شود، زیرا انتظار مردم از قوه قضائیه همین است.
 
*اقتصاد آمریکا مردم را به تنگ آورده است
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به ناآرامی‌های سه هفته گذشته مردم آمریکا تاکید کرد: وال‌استریت آمریکا نشانگر نا‌امیدی مردم از نظام اقتصادی آمریکا است.
وی بروز مشکلات عدیده مالی و اخلاقی در پیکره نظام های غربی را دلیل اصلی گسترش این حرکت‌های مردمی علیه دولتمردان دست نشانده صهیونیست در کشورهای غربی دانست، ادامه داد: اقتصاد آمریکا مردم را به تنگ آورده است و اکنون اقتصاد این کشور در دست یک درصد مردم است.
آیت الله شبستری  ادامه داد: نزدیک به سه هفته از اعتراضات مردمی موسوم به تسخیر «وال استریت» می‌گذرد و حکومتی که خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند، با شدت و خشونت با معترضان برخورد می‌کند که این کار نشان از دروغ بودن ادعاهای بشردوستی دولتمردان آمریکاست.
آیت الله مجتهدشبستری، اظهارکرد: این اعتراضات دلیل روشنی بر قیام مردم این کشور علیه نظام سرمایه داری و کاپیتالیسم می باشد.
خطیب جمعه تبریز اظهار داشت: آنچه امروز در آمریکا اتفاق می افتد عمیق‌تر از مسائلی است که مشاهده می شود و این اعتراض‌ها به نظام سرمایه‌داری آمریکا در حال سرایت است.
وی تصریح کرد: قطعا ملت‌های به پا خواسته تا سرنگونی رژیم صهیونیستی آمریکا از پای نخواهند نشست.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول