اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

آیت الله خاتمی در خطبه اول نمازجمعه:

متدینین از وضعیت بدحجابی در کشور رنجیده‌اند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران با انتقاد از وضعیت بدحجابی در کشور تأکید کرد: متدینین از وضعیت بدحجابی در کشور رنجیده‌اند.

متدینین از وضعیت بدحجابی در کشور رنجیده‌اند
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید‌احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، در خطبه اول نماز عبادی - سیاسی جمعه امروز تهران‌، ‌پیروی از شیطان و وسوه‌های شیطانی را از عوامل جهنمی شدن انسان برشمرد و ‌گفت: بندگی خدا را کنیم که راه سعادت فقط و فقط بندگی خداوند است. از اصول اخلاقی اسلام انس با خداوند است، انس با خداوند زیرمجموعه‌هایی دارد که یکی از آنها دعا است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به دلایل عدم استجابت دعا به قرائت روایتی از امام علی (ع) پرداخت و اظهار داشت: باید طبق دستور خداوند بپذیریم که شیطان دشمن انسان است اما باید او را دشمن خود بدانیم. فقط نباید با زبان شیطان را لعنت کرد و در عمل همراه شیطان بود.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: اینکه شیطان کیست و راه‌های ‌شیطان چیست؟ بحث مفصلی است ولی طبق فرموده مولا علی (ع) از مهمترین دلایل عدم استجابت این است که در عمل با شیطان دوستی می‌کنید.
 
وی افزود: در قرآن بیش از 14 بار سخن از عداوت و دشمنی شیطان آمده است که باید در مقابل این دشمن باید تا لحظه مرگ هوشیار بود. این دشمن خطرناک و مرزنشناس است و از همه جهت در هر جا از جمله حوزه، دانشگاه، محل کار و ... ممکن است به سراغ انسان بیاید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه "برای شیطان پیر و جوان، عابد، زاهد و ... فرقی ندارد"، به شیوه‌ها و روش‌های شیطان برای گمراهی انسان اشاره کرد و گفت: قرآن 3 شیوه شیطان را بیان کرده است که ‌اول‌ شیوه گام به گام و قدم به قدم است؛ مثلا بوسیله یک دوست ناباب و ناهل فرد را به سمت انواع گناهان صغیره و کبیره می‌کشاند و آرام آرام انسان را نابود می‌کند.

وی گفت: دومین شیوه شیطان تزئین اعمال بوسیله شیطان است، یعنی طوری گناه را توجیه عقلی، شرعی می‌کند که در وجدانش احساس گناه نکند، مثلا با توجیه دانش حق همه است و یا جلسه تحلیل سیاسی، کانون غیبت راه می‌اندازند و می‌گوید ما مجازیم چیزی را که فرد گفته، تحت بررسی قرار دهیم، درحالیکه حق نداریم به سمت مسائل خصوصی فرد برویم.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ‌ادامه داد: کوچک شمردن گناه و زیر پا گذاشتن زمان خداوند گناه بزرگ است. کوچک شمردن گناه بدحجابی توسط برخی افراد صورت می‌گیرد که از آن جمله است؛ متدینین از وضعیت بدحجابی در کشور رنجیده‌اند و این قدم به قدم به این وضعیت رسیده است.

آیت‌الله خاتمی سومین شیوه شیطان «وعده‌های دروغین» عنوان کرد و گفت: امیددادن برای عمر طولانی را داشتن فرصت برای جبران و توبه از وسوسه‌هیا شیطان است؛ شیطان که دشمن آشکار انسان است، با این شیوه‌ها دوست انسان می‌شود و به این ترتیب دعای انسان مستجاب نمی‌شود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول