اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/فرمانده نیروی زمینی ارتش:

آمریکا با گسترش بیداری اسلامی‌ جایی در خاورمیانه ندارد

‌خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر فرهنگ انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در کل منطقه جاری و ساری شود، آمریکا جایی در خاورمیانه نخواهد داشت.

آمریکا با گسترش بیداری اسلامی‌ جایی در خاورمیانه ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان‌ در مراسم تودیع و معارفه فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا که با حضور معاون استاندار خراسان رضوی و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح در مهمان‌سرای ثامن‌الائمه مشهد برگزار شد، اظهار داشت: بعد از فروپاشی شوروی و جنگ سرد، آمریکا به عنوان تنها ابر قدرت در دنیا معرفی شد و پس از آن یکسری کارهای روانی نیز انجام داد تا جهانیان فکر کنند این کشور لیاقت ابرقدرت شدن را دارد.
فرمانده نزاجا ادامه داد: پس از گذشت چند سال یکی از موسسات آمریکایی طرحی از ظهور قدرت‌های جدید که در حال شکل گیری هستند را ارائه داد.
وی با بیان این مطلب که در آمریکا بیش از هزار اتاق فکر وجود دارد، ادامه داد: اروپای متحد، نزدیکی روسیه، کره و چین، هم پیمانی هند و پاکستان در زمینه هسته‌ای و نزدیکی شیعه و سنی حیات اسلام از جمله قدرت هایی هستند که آمریکا را تهدید می‌کند.
پوردستان با اشاره به این مطلب که آمریکا از شکل‌گیری قدرت اسلام مطلع بود، گفت: تنها عاملی که آمریکا را در خاورمیانه و آسیا با چالش روبرو کرد، شکل‌گیری و بروز قدرت مسلمانان و اسلام بود.
به گفته وی در دوران قبل از انقلاب آمریکا در ایران دارای منافعی بود که تأمین نفت آمریکا، بازار خرید محصولات آمریکایی، ژاندارم بودن ایران در منطقه از جمله آنها به حساب می‌آمد.
وی با بیان این مطلب که بعد از پیروزی انقلاب همه‌منافع آمریکا در ایران نابود شد، اظهار داشت: عاملی که سبب شد آمریکا، صدام را تجهیز کند که او به ایران حمله کند از دست رفتن منافع نبود، بلکه هدف پنهان آمریکا جلوگیری از گسترش اسلام بود.
فرمانده نزاجا تصریح کرد: اگر فرهنگ و بینش انقلاب اسلامی در منطقه جاری و ساری شود دیگر آمریکا جایی در خاورمیانه نخواهد داشت.
وی با بیان این مطلب که جلوگیری از بیداری اسلامی هدف پنهان دیگر آمریکاست گفت: خوشبختانه مسلمانان منطقه در حال رسیدن به بلوغ فکری هستند و می‌توانند روی پای خود بایستند.
پوردستان تصریح کرد: همه نیروهای مسلح کشور تهدیدات منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای را رصد می‌کنند و دارای اقتدار و آمادگی بالایی هستند.
وی داشتن بنیه‌های اقتصادی و شهادت طلبی را از قابلیت‌های ویژه نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: بهرمندی از رهبری الهی از دیگر ویژگی‌های نیروهای مسلح است.
در این مراسم امیر سرتیپ دوم ستاد تارخ فرمانده اسبق لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه به عنوان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق منصوب و همچنین امیر سرتیپ دوم ستاد مهدی تکلو به عنوان مشاور عالی فرمانده نزاجا در امور جابجایی پادگان‌ها معرفی شد.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول