اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/غفوری‌فرد خبر داد:

ارائه قانون جامع نفت قبل از پایان ماموریت مجلس هشتم

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون انر‍ژی مجلس با اشاره به اینکه تدوین قانون نفت در مرحله کنترل نهایی قرار دارد، گفت: این طرح به زودی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

ارائه قانون جامع نفت قبل از پایان ماموریت مجلس هشتم
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، حسن غفوری‌فرد ‌در حاشیه ششمین همایش ملی مهندسان برق در محمودآباد در جمع خبرنگاران زمان مشخصی را برای مطرح شدن این طرح در صحن علنی مجلس اشاره نکرد.
وی خاطرنشان کرد: طرح‌های فوریت‌دار موجب می‌شود تا اولویت‌های مجلس تغییر یابد، ولی طرح قانون جامع نفت تا قبل از پایان مجلس هشتم، در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.
عضو کمیسیون انر‍ژی مجلس شورای اسلامی قانونمند کردن وضعیت نفت را یکی از اهداف اصلی و مهم قانون جامع نفت دانست و افزود: وزارت نفت از سال 58 موظف بود تا قانون نفت را ارائه دهد، ولی هنوز این کار را نکرده تا اینکه کمیسیون انرژی اقدام به تدوین این قانون کرده است.
به گفته وی، بر اساس قانون اساسی تمام درآمدهای کشور باید وارد خزانه شود، ولی این امر در برخی موارد به ویژه در بخش درآمدهای نفتی صورت نگرفته است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به یکی از این تخلفات که نشات گرفته از نبود قانون نفت است اشاره کرد و گفت: در سال 88 دولت 4 میلیارد دلار واردات بنزین داشته است که هزینه آن را از طریقی خارج از خزانه آورده که این موضوع خلاف قانون است، زیرا ابتدا باید درآمد نفتی به خزانه وارد شود و سپس هزینه شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: در سال 87 نیز واردات بنزین غیرقانونی صورت گرفته است.
وی قانون نفت را یکی از طرح‌های اصلی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی دانست و اذعان داشت: نظارت بر اجرای قانون یکی از وظایف مجلس است و دولت نیز باید تمکین کند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول