اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خوزستان خبر داد:

حمایت از متقاضیان احداث واحدهای تولید مرغ تخمگذار

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار خوزستان اعلام کرد: از متقاضیان سرمایه‌گذاری در احداث واحدهای تولیدی مرغ تخمگذار با ارائه تسهیلات حمایت می‌شود.

حمایت از متقاضیان احداث واحدهای تولید مرغ تخمگذار
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، اسماعیل عامری گلستان در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به وجود مشکلاتی در بخش تولید تخم‌مرغ در خوزستان، اظهار داشت: اگر سرمایه‌گذاری وجود دارد و یا کسی می‌خواهد تغییر کاربری ‌دهد و متقاضی احداث واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار در استان باشد با ارائه تسهیلات از او حمایت می‌کنیم.
وی تصریح‌کرد: متقاضیان تولید مرغ تخم‌گذار در کارگروه‌های استانی معرفی و برای آن‌ها اعتبار تامین می‌کنیم. تامین اعتبار برای این متقاضیان در اولویت کاری قرار دارد.
معاون استاندار خوزستان با اشاره به قیمت تخم مرغ، کاهش قیمت آن را در گرو افزایش تولید دانست و گفت: افزایش یا تغییرات قیمتی در هر کالا تابع میزان عرضه و تقاضای آن کالا است و در صورت احداث واحدهای تولید مرغ تخم گذار و افزایش تولیدات، قیمت تخم مرغ نیز کاهش خواهد یافت.
عامری گلستان تصریح کرد: نیاز به افزایش واحدهای تولیدی مرغ تخم‌گذار در استان وجود دارد چرا که در حال حاضر تولیدکننده‌های فعلی یک بیستم نیاز استان را تامین می‌کنند.
به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر پنج درصد نیاز تخم‌مرغ در استان تولید می‌شود و ۹۵ درصد دیگر این نیاز از استان‌های دیگر تامین می‌شود.
وی همچنین درباره افزایش قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی عنوان‌کرد: تولیدکننده‌های شیر در بعضی مواقع برای افزایش قیمت درخواست‌هایی دارند این در حالی است که برای اعمال تغییر قیمت در مقابل سه گروه گاوداری‌ها، صنایع فرآوری و مصرف کننده‌ها قرار داریم و در قیمت‌گذاری‌ها باید به این سه گروه توجه کنیم.
معاون برنامه‌ریزی استاندار خوزستان ادامه‌داد: قیمت‌های فعلی لبنیات مناسب است. ضمن این‌که در استان‌های دیگر نیز همین قیمت‌ها اعمال می‌شود.
همچنین رئیس سازمان بازرگانی خوزستان سرانه مصرف تخم مرغ در استان را سالانه ۱۳۰ تا ۱۴۰ تن اعلام کرد و افزود: در حال حاضر روزانه۳۰۰ تا ۴۰۰ تن کمبود تخم مرغ در استان وجود دارد.
محمد حسین چراغی با اشاره به کمبود تولید تخم‌مرغ در استان گفت: در حال حاضر تنها چهار واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار در استان فعالیت می‌کنند و کمبود تولید، علت گرانی تخم‌مرغ در روزهای اخیر بوده است.
وی افزود: در چند روز آینده با واردات تخم‌مرغ از ترکیه قیمت آن در بازار کاهش خواهد یافت.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول