اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد:

100 هزار تن ذرت دانه‌ای در پارس‌آباد تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد گفت:‌ همزمان با آغاز فصل برداشت محصول ذرت دانه‌ای بیش از 100 هزار تن از این محصول تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

100 هزار تن ذرت دانه‌ای در پارس‌آباد تولید می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن روحی در جریان بازدید از مزارع ذرت پارس‌آباد اظهار داشت: شهرستان پارس‌آباد قطب تولید ذرت دانه‌ای است که پیش‌بینی می‌شود امسال رشد 20 تا 30 درصدی را در تولید این محصول شاهد باشیم.
وی تصریح کرد: در این منطقه به عنوان کشت اول و دوم در مزارع دولتی و خصوصی ذرت دانه‌ای عمل‌آوری شده و محصولات نیز برای فرآوری به کارخانه‌های مورد نیاز ارسال می‌شود.
روحی در ادامه خاطر نشان کرد: در سال زراعی جاری 17 هزار هکتار از اراضی مستعد شهرستان پارس‌آباد به کشت این محصول اختصاص یافته است که نسبت به سال گذشته بیش از 7 هزار هکتار افزایش سطح کشت را شاهد هستیم.
مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد با یادآوری این‌که در سال زراعی گذشته نیز بیش از 65 هزار تن ذرت دانه‌ای در شهرستان پارس‌آباد تولید شده است، اضافه کرد: علت افزایش تولید در سال زارعی جاری در کنار مساعد بودن آب و هوا افزایش راهنمایی‌ها و توصیه‌های علمی و به موقع کارشناسان بود که در یک تعامل مناسب توانستیم محصولات کیفی و قابل عرضه را تولید و به بازار ارایه کنیم.
به گزارش فارس، در شهرستان گرمی نیز کار برداشت به آغاز شد.
این شهرستان 21 هکتار باغ به دارد که متوسط برداشت به در هر هکتار 14 تن می‌باشد.
با شروع برداشت این محصول به نظر می‌رسد امسال 300 تن به از باغات شهرستان گرمی برداشت شود که برداشت‌کننده به در گرمی سالانه از فروش این محصول بالغ بر 3 هزار و 595 میلیون ریال درآمد کسب می‌کنند.
به تولید شده در گرمی از نوع مرغوب بوده و باغات معروف به از نوع اصفهانی و محلی در محله الله‌درق واقع شده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول