اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر حوزه‌های علمیه خواهران:

‌خواهران طلبه موفق‌تر از برادران عمل کرده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به موفقیت خواهران طلبه در حوزه تحصیل و پژوهش گفت: باید اعتراف کرد که در شرایط مساوی، خواهران طلبه موفق‌تر از برادران بوده‌اند و آمارها نیز نشان‌دهنده این واقعیت است.

‌خواهران طلبه موفق‌تر از برادران عمل کرده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی ظهر امروز در همایش طلاب خواهر مدرسه علمیه اردکان اظهار داشت: حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س) اردکان از وضعیت مطلوبی از نظر کیفیت سطوح و فضاهای آموزشی و توسعه خوابگاهی برخوردار است.
وی با بیان اینکه این حوزه می‌تواند به عنوان الگوی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور مطرح شود، افزود: طلاب محصل در این حوزه باید قدر فضا و امکانات مطلوب آموزشی و رفاهی این حوزه را بدانند و از این امکانات و تجهیزات برای فراگیری هرچه بهتر و شایسته‌تر دروس و علوم اسلامی بهره‌گیری کنند.
جمشیدی با اشاره به فضای مسموم رسانه‌های امروز دنیا تاکید کرد: دشمنان همواره در حال شبهه‌پراکنی و ایجاد شک و تردید در مبانی اسلام و انقلاب هستند.
این مسئول با بیان اینکه این فضای مسموم و مبتذل در عین آفت بودن، فرصت است، تصریح کرد: طلاب موظفند از این فرصت استفاده کرده و با استدلال‌های منطقی و پاسخ‌گویی به شبهات ،از دین خدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کنند.
جمشیدی حوزه‌های علمیه خواهران را کانون هدایت جامعه عنوان و تاکید کرد: عرصه‌های تبلیغ و پژوهش و تعلیم و تربیت همه در اختیار حوزه‌های علمیه خواهران قرار گرفته است.
جمشیدی خواستار ایجاد مجتمع‌های آموزشی در مدارس علمیه خواهران شد و ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود تا تربیت‌شدگان حوزه‌ها در محیطی امن و عالمانه به تعلیم و تعلم فرزندان این مرز و بوم بپردازند.
وی خاطرنشان کرد: باید اعتراف کرد که خواهران طلبه در حوزه تحصیل و پژوهش با برخورداری از شرایط مساوی با برادران، بهتر از برادران ظاهر شده و عمل کرده‌اند.
مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س) اردکان نیز حضور مسئولان ارشد حوزه‌های علمیه خواهران کشور در این حوزه را باعث دلگرمی طلاب دانست و گفت: این حوزه 15 ورودی جدید در سال تحصیلی جدید دارد که همگی بومی شهرستان اردکان هستند.
مریم حاجی اسماعیلی با بیان اینکه در مجموع 120 طلبه در این حوزه مشغول به تحصیل هستند، گفت: از این تعداد 15 نفر خوابگاهی هستند.
این مسئول با بیان اینکه 18 نفر از اساتید علوم اسلامی در این حوزه تدریس می‌کنند، ادامه داد: در این حوزه طلاب در دو سطح 2 و 3 حوزوی مشغول به تحصیل هستند و 12 نفر از فارغ‌التحصیلان این حوزه سطح عالی یعنی همان سطح 3 حوزوی را در همین مدرسه ادامه می‌دهند.
حاجی اسماعیلی از تاسیس مرکز فقه و اصول خواهران شهرستان اردکان در این حوزه خبر داد و بیان داشت: این مرکز تخصصی با 11 طلبه کار خود را از ابتدای سال تحصیلی جدید آغاز کرده است.
وی تاکید کرد: طلاب محصل در حوزه علمیه خواهران پس از گذراندن سطح دو و سه برای ادامه تحصیل در مرکز تخصصی فقه و اصول مشغول به تحصیل می‌شوند و پس از پایان این دوره مدرک معادل کارشناسی ارشد به آنان اعطا می‌شود.
مدیر حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س) اردکان خاطرنشان کرد: طلاب این مرکز در سطح سه حوزوی مشغول به تحصیل هستند و از امسال نیازی به اعزام طلاب به قم برای ادامه تحصیل نیست.
به گزارش فارس، در ادامه این مراسم مدیر دفتر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با حضور امام جمعه اردکان و احمدآباد از حوزه علمیه خواهران احمد‌آباد اردکان نیز بازدید کرد.
مدیر حوزه علمیه خواهران احمدآباد هم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته گفت: این حوزه پذیرای 14 نفر بانوی طلبه سال اولی در سال جدید تحصیلی است که از این تعداد هشت نفر بومی و شش نفر غیر بومی هستند.
وی با بیان اینکه طلاب غیر بومی‌ بیشتر از یزد و شهرستان‌های استان هستند، اذعان داشت: در این حوزه در مجموع 83 نفر بانوی طلبه در شش پایه تحصیلی مشغول به تحصیل علوم دینی هستند.
این همایش از برنامه‌های جنبی پنجمین اجلاس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علما و فضلای استان‌‌های یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان است.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول