اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال برگزاری یکصدمین سالگرد آقانجفی اصفهانی؛

مسئولان اصفهان از شخصیت آیت‌الله آقانجفی بی‌اطلاع هستند

خبرگزاری فارس: برخی از مسئولان مذهبی اصفهان در حالی از شخصیت آیت‌الله آقانجفی ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند که همایش بزرگداشت این عالم بزرگوار امروز با پیام رهبر معظم انقلاب و شخصیت‌های برجسته علمی کشور در اصفهان برگزار شد.

مسئولان اصفهان از شخصیت آیت‌الله آقانجفی بی‌اطلاع هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امروز در حالی بزرگداشت یکصدمین سالگرد نکوداشت عالم ربانی آیت‌الله آقا نجفی اصفهانی در خانه مشروطه استان اصفهان برگزار شد که هنوز برخی از مسئولان شاخص مذهبی اصفهان و ائمه‌جماعات این شهر آنقدر از شخصیت آقانجفی بی‌اطلاع بودند که به راحتی گزارش کردند قادر به ارائه مطلبی حتی در حد بیوگرافی از شخصیت ایشان نیستند که این موضوع هم قابل تأمل هم مایه تأسف است.
به دنبال تماس تلفنی با برخی از این افراد که یا در مقام مسئول جای دارند یا سال‌ها با چهره کارشناس مذهبی و تاریخی سمتی را به خود اختصاص دادند و حتی در مجلس به مسندی نشستند، این بی‌اطلاعی نوعی هشدار محسوب می‌شود که به دو عامل بر می‌گردد؛ یا بی‌توجهی مسئولان به افراد سرشناس مذهبی که روزی برای این مملکت زحمت‌های فراوان کشیده یا ناموفقی مجریانی که هنوز نتوانسته‌اند چنین افرادی را همچون آقانجفی که از علمای بنام اصفهان است را به خوبی برای دیگران بشناسانند.
شناخت عالم ربانی، آقا نجفی اصفهانی که طلایه‌دار قیام تحریم تنباکو است تنها در حد یک نام و اسم گوشزدی است به تمام مسئولانی که داد شناخت تاریخ کشور و ملت خود را برای مردم عادی و عامه جامعه، دانش‌آموزان و دانشجویان می‌زنند.
به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله شیخ محمدتقی اصفهانی که مشهور به آقانجفی است در شب هفدهم ربیع‌الثانی سنه 1262پا به عرصه گیتی نهاد.
پدر وی شیخ محمدباقر از علمای بزرگ و از شاگردان صاحب جواهر و شیخ مرتضی انصاری است و جدش شیخ محمدتقی صاحب "هدایة المسترشدین"، از علمای بزرگ شیعه در اواسط قرن 13 است.
وی پس از فرا گرفتن مقدمات علم حوزوی به نجف‌اشرف رفت و از محضر اساتید بزرگ چون شیخ مهدی نجفی، میرزای شیرازی و سیدعلی شوشتری کسب علم کرد و با اجازه متعددی که از این بزرگان و دیگران داشت دوباره به اصفهان برگشت.
آقانجفی اصفهانی، در کنار فعالیت‌های علمی خود به فعالیت‌های اجتماعی پرداخت و در مقابل استبداد ظل‌السلطان، حاکم مقتدر آن روز اصفهان ایستاد و متهمان به خروج از دین را تعقیب کرد، از این رو به دستور ناصرالدین شاه او را در سال 1307 قمری به تهران آوردند و بار دیگر به دستور مظفرالدین شاه در سال 1321 قمری به تهران تبعید کردند که مدتی در تهران بود و بعد به اصفهان برگشت.
آثار این بزرگ مرد عالم تشیع، بالغ بر 70 عنوان و اکثر آنها به چاپ رسیده که شامل اسرارالآیات، اسرار الزیاره، ترجمه بحارالانوار، شرح الاسماء الحسنی و ... است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول