اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان شرقی صورت گرفت؛

هدایت 45 درصد دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از افزایش پنج درصدی جذب دانش آموزان در هنرستان‌های فنی و حرفه ای استان خبر داد و گفت: امسال 45 در صد دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی هدایت شده است.

هدایت 45 درصد دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، فیروز رضایی  در گردهمایی دو روزه مدیران و روسای مناطق و نواحی و شورای معاونان اداره کل که در محل اردوگاه المهدی مراغه برگزار شد، با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی اظهار داشت: جهت آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ دفاع مقدس و پاسداشت ارزش‌ها و آرمان مقدس شهداء و امام راحل(ره) در سال تحصیلی جاری تعداد 40 هزار نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه با هماهنگی و همکاری استانداری و بسیج دانش آموزی و سپاه عاشورا به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام خواهند شد.
وی همچنین پیوند مدرسه و مسجد را تربیت دینی و معنوی دانش آموزان بسیار موثر دانست، افزود: اقامه نماز جماعت در زنگ نماز مدارس در مساجد محلات عامل اُنس دانش آموزان با مساجد و نماز و معنویت است.
رضایی گفت: همانند قدیم الایام مساجد در کنار مدارس احداث شود تا از فیوضات و فضائل علمی و معنوی این دو نهاد مقدس به حد اکمل استفاده شود چرا که تربیت در معرض نسیم فضاهای معنوی و پرورشی بهتر شکل می گیرد.
مدیر کل آموزش و پرورش همچنین در این جلسه از افزایش 5 درصدی جذب دانش آموزان در هنرستان‌های فنی و حرفه ای استان خبر داد و گفت: امسال 45 درصد دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی هدایت شده است و دانش آموزان کلاس اول متوسطه نیز امسال 2.5 برابر نسبت به سال گذشته در هنرستان‌ها ثبت نام کرده و مشغول به تحصیل هستند.
وی ادامه داد: تحصیل دانش آموزان و هنرجویان در رشته های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی در حل مشکلات شغلی خانواده ها و اجتماع و کارآفرینی نقش بسزایی ایفاء می نماید و توجه به تقویت هنرستان‌ها خدمت به خانواده ها و دانش آموزان است.
رضایی همچنین در خصوص تعمیق کیفیت آموزش و پرورش تخصص‌گرایی و واگذاری امور به افراد متخصص و همین‌طور توجه به هوشمندسازی مدارس با مدیریت بهتر جهت بهره‌وری بیشتر و پیگیری ساماندهی فضاهای آموزشی و پرورشی برای یک نوبته شدن کلیه مدارس و نحوه فعالیت مدارس قرآنی و مدارس ورزش تخصصی رهنمودهای لازم را بیان نمود.
در این گردهمایی 2 روزه معاونین و کارشناسان اداره کل نیز مطالب لازم را در حوزه فعالیت خود مطرح نموده و به سوالات حاضرین پاسخ لازم را ارائه نمودند.
اتنهای پیام/ح30 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول