اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در مشهد؛

نشست تخصصی مطالعه توسعه کمی و کیفی زیارت برگزار شد

خبرگزاری فارس: نشست تخصصی شرح خدمات طرح مطالعه توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا با حضور مجریان این طرح و صاحب‌نظران امروز در مشهد برگزار شد.

نشست تخصصی مطالعه توسعه کمی و کیفی زیارت برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام هاشم مهذب، دبیر اجرائی این طرح ظهر امروز در این نشست اظهار داشت: طرح مطالعه توسعه کمی و کیفی زیارت موضوع یکی از ردیف‌های بودجه‌ای مجلس در سال 88 است که با عمق بخشی زیارت زائران تأکید دارد.
وی ادامه داد: 83 میلیارد تومان اعتبار برای بحث زیارت مورد نظر است که متأسفانه هنوز تخصیص پیدا نکرده است.
وی در رابطه با این طرح گفت: طرح مطالعه توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا دارای ماهیت دینی است و لذا مباحث معماری و شهرسازی دینی و مباحث هندی در این طرح ورود پیدا کرده است.
وی در ادامه به اقدامات انجام شده در این طرح اشاره کرد و گفت: از ابتدای آغاز اجرای این طرح به سراغ اساتید، نخبگان، علما و دانشمندان و اندیشمندان رفتیم که از این مجموع نظرات و پیشنهادات 130 اندیشمند و نخبه در سطح کشور جمع‌آوری شد.
مجری طرح بازشناسی مفهوم زیارت در ادامه این نشست گفت: مطالعه وضعیت فعلی زیارت با نگاه سیستمی نسبت به عوامل آن و با رویکرد برآورد سرمایه‌های مادی و معنوی در زمینه زیارت است.
حجت‌الاسلام حسین زعانی اظهار داشت: باید مجموعه تولیدات علمی، فرهنگی و هنری موجود در زمینه زیارت به عنوان مبنای مورد استفاده در تمام فرایندهای تمدن ساز و فرهنگ ساز مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: زیارت به عنوان یک مولفه مهم و کلیدی در مهندسی تمدن اسلام مورد توجه قرار می‌گیرد که به عنوان یک منبع و سرچشمه مهم برای فرهنگ‌سازی و انسان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ر30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول