اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو فراکسیون اقلیت مجلس:

مجلس طرح نظارت را دست‌آویز حذف رقیبان نکند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر طرح نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان به‎عنوان یک‌ دست‌آویز سیاسی برای حذف رقیبان از صحنه مورد استفاده قرار نگیرد، برای کنترل داخلی مجمع و کمک به هیئت رئیسه در راستای اداره و نظم‌بخشی بیشتر به مجلس موثر است.

مجلس طرح نظارت را دست‌آویز حذف رقیبان نکند
نصرالله ترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: این طرح که در واقع آیین‎نامه‌ای داخلی برای اداره بهتر مجلس است، از تصویب مجلس شورای اسلامی گذشته و با تایید شورای نگهیان تبدیل به قانون شده و قابلیت اجرا خواهد داشت.
وی افزود: اگر این لایحه به‎عنوان یک‌ دست‌آویز سیاسی برای حذف رقیبان از صحنه مورد استفاده قرار نگیرد برای کنترل داخلی مجمع و کمک به هیئت رئیسه برای اداره و نظم‌بخشی بیشتر به مجلس موثر است.
ترابی خودکنترلی بیشتر را مهم‌ترین هدف از تصویب این طرح اعلام کرد و افزود: این طرح همچون اهرمی برای هیئت رسیدگی به تخلفات اداری نمایندگان مجلس عمل می‌کند.
نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضمانت اجرایی این طرح، گفت: قانون و تشکیل هیئت‌ رئیسه هفت نفره متشکل از یک نفر نائب ‌رئیس، عضو کمیسیون قضایی، عضو کمیسیون اصل 90 و چهار نماینده به انتخاب نمایندگان مجلس ضمانت اجرای این لایحه است.
وی تاکید کرد: این هیئت رئیسه بر اساس گزارشات رسیده بر تخلفات نمایندگان رسیدگی و بر اساس قانون تذکرات و اقدامات لازم را به در دستور کار قرار می‎دهند.
ترابی با بیان اینکه وجه مفید این طرح‌‌ یک ابزار نظارتی برای تذکر دادن و سوال کردن از نماینده است، گفت: اما امری که در نماینده‌های مردم دغدغه ایجاد می‌کند این است که این طرح بهانه‌ای شود، برای محدود کردن وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس و در ‌‌نهایت وسیله‌ای برای اعمال فشار بر نمایندگان مردم تا نتوانند با آزادی کامل نسبت به حقوق مردم و موکلان خود اقدام کنند.
وی افزود: نماینده‌ها در برخی موارد احساس دغدغه و نگرانی می‌کنند که ممکن است نتوانند با آزادی کامل در زمینه‌های مورد نظر خود اظهار نظر کنند و به همین دلیل بود که بسیاری از نمایندگان در طول مدت بررسی ماده‌های مختلف طرح نظارت بر نمایندگان مجلس دائماً پیشنهاد حذف یا اضافه برخی از بندهای آن را داشتند.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول