اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان‌ و بلوچستان:

فعالیت‌های تنظیم بازار همراه با رضایت‌مندی مردم باشد

خبرگزاری فارس: معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت‌هایی که در زمینه تنظیم بازار انجام می‌شود باید رضایت‌مندی مردم را در بر داشته باشد.

فعالیت‌های تنظیم بازار همراه با رضایت‌مندی مردم باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حامدعلی مبارکی امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نظام توزیع کالا و خدمات به خاطر استفاده یکسان همه اقشار باید تغییر کند و نظارت نیز از مبدأ انجام شود.
وی افزود: فعالیت‌هایی که در زمینه تنظیم بازار انجام می‌شود به خاطر رفاه حال مردم است و خروجی آن باید رضایت‌مندی همه اقشار را به دنبال داشته باشد.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: تمامی دستگاه‌های مربوطه باید در این زمینه آسیب شناسی کنند و قبل از آغاز بحران و یا کمبود درصدد رفع آن و مدیریت بحران باشند.
مبارکی به موضوع گاز مایع در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: با توجه به آغاز فصل پائیز و نزدیکی به فصل زمستان و پایین آمدن دمای هوا قطعاً نیاز به گاز مایع در استان بیشتر می‌شود و شرکت‌های گاز استان باید کار ذخیره سازی گاز را به دلیل عبور از این مقطع انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: روش‌های توزیع کالا و خدمات باید نظام‌مند شود و نظارت نیز از مبدأ صورت پذیرد و شرکت‌های توزیع گاز نیز باید از طریق اشتراک‌پذیری و توزیع درب منازل اقدام به توزیع کنند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان به موضوع نان و گوشت نیز اشاره و بیان کرد: با اختلاطی که در گندم صورت گرفته و نانوایان نیز در خرید آزاد هستند و می‌توانند آرد مصرفی خود را از هر جا که بخواهند تأمین کنند رقابت افزایش پیدا کرده که موجب بالا رفتن کیفیت نان در استان نیز شده و آن دسته از نانوایی‌هایی که کیفیت نان تولیدی آنها پایین است به دلیل رقابتی شدن تولید نان، اگر تولیدات کیفی ارائه ندهند خود به خود از چرخه خارج خواهند شد.
مبارکی یادآور شد: در بحث گوشت در سطح استان هیچ مشکلی وجود ندارد و گوشت قرمز در استان هم‌اکنون با مناسب‌ترین قیمت نسبت به سطح کشور در قصابی‌ها توزیع می‌شود.
سرپرست سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت سیستان ‌و بلوچستان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: قیمت مرغ کشتار روز در واحدهای عرضه کننده استان کاهش چشمگیری داشته است.
ایرج حسن‌پور افزود: با توجه به برنامه‌های تنظیم بازار و فعالیت‌های انجام شده در این زمینه شاهد کاهش چشمگیر قیمت مرغ کشتار روز در سطح استان هستیم.
وی ادامه داد: هماهنگی‌هایی نیز با اتحادیه قصابان صورت گرفته و در حال حاضر گوشت گوساله با استخوان و  بدون استخوان با قیمت مصوب در حال توزیع است که پایین‌ترین قیمت را در این زمینه در سطح کشور داریم.
سرپرست سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت سیستان ‌و بلوچستان به مشکل گاز در استان نیز اشاره کرد و افزود: با نزدیک شدن به فصل سرما  و افزایش غیرمتعارف و بیش از حد مصرف خانوار و شکنندگی در تأمین، عرضه کالا با مشکلاتی مواجه می‌شود که شرکت‌های توزیع با ذخیره‌ سازی مناسب باید درصدد رفع کمبود برآیند و با شرکت‌های توزیع که تخطی کنند قطعاً برخورد تعزیری صورت می‌گیرد.
حسن پور در ادامه اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی در زمینه ی اشتراک دهی به مردم را خواستار شد و از مردم خواست تا از طریق اخذ اشتراک از شرکت‌های توزیع نسبت به دریافت گاز مایع اقدام کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول