اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز هفته بلایای طبیعی؛

نمایشگاه تجهیزات امدادی در شهرکرد برپا می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با آغاز هفته بلایای طبیعی نمایشگاه تجهیزات امدادی در شهرکرد برپا می‎شود.

نمایشگاه تجهیزات امدادی در شهرکرد برپا می‎شود
ستار فرهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: برگزاری کارگاه آموزشی سرمازدگی، اجرای مانور و کارگاه تریاژ بیماران در اورژانس‌ها و بیمارستان‌ها، اجرای مانور امداد و نجات، اجرای مانور زلزله و برگزاری نشست‌های علمی از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته بلایای طبیعی است.
وی با اشاره به شعار هفته بلایای طبیعی در سال‌جاری، گفت: شعار هفته بلایای طبیعی در سال‌جاری جامعه ایمن، آرامش عمومی نامیده شده است.
فرهادی با بیان اینکه آرامش عمومی نتیجه جامعه ایمن است، افزود: در برابر سوانح باید به‌صورت تیمی اما، با مدیریت واحد عمل کرد تا هماهنگ و به‌طور همیشگی آماده و پای کار باشیم.
‌ مدیرکل دفتر بازسازی و حوادث غیرمترقبه استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در برابر هر اتفاق و حوادثی، پیش‌بینی و پیشگیری حرف نخست را می‌زند و در این خصوص باید به فراهم کردن امکانات، تقویت پایگاه‌ها و ستادهای هماهنگ و عمل کننده، آموزش و فرهنگ‌سازی توجه خاصی شود.
وی تاکید کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما باید در قالب برنامه‌های هفته کاهش بلایای طبیعی در راستای اتفاقات گاز گرفتگی، طغیان رودخانه‌ها، سرمازدگی، سیل و برف اطلاع‌رسانی صورت بگیرد.
فرهادی با اشاره به آغاز هفته بلایای طبیعی از 18 تا 24 مهرماه، گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته دوشنبه 18 مهر روز مدیریت بحران، همزیستی با مخاطرات طبیعی، روز سه‌شنبه 19 مهرماه روز مدیریت بحران، هماهنگی و هم افزایی سازمانی، 20 مهرماه روز مدیریت بحران، آموزش، پیشگیری و آمادگی نامگذاری شده است.
وی ادامه داد: روز 21 مهرماه روز مدیریت بحران، امداد، سلامت و بازتوانی، 22 مهرماه روز مدیرتی بحران، رسانه‌ها، معنویت، کرامت انسانی و فرهنگ ایمنی، روز 23 مهرماه روز مدیریت بحران، فناوری‌های نوین، استاندارد و مقام سازی نامیده شده است.
فرهادی  اضافه کرد: در نهایت روز 24 مهرماه جاری به نام روز مدیریت بحران، تشکل‌های مردمی، بسیج، نیروهای مسلح، آرامش و امنیت عمومی نامیده شده است.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول