اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد در اجلاس جامعه مدرسین:

برای پذیرش 5 هزار طلبه در یزد ظرفیت‌سازی شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه یزد گفت: با توجه به مرکزیت یزد و قدمت این استان در حوزه های علمیه، باید برای پذیرش 5 هزار طلبه در این استان ظرفیت‌سازی شود.

برای پذیرش 5 هزار طلبه در یزد ظرفیت‌سازی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری دقایقی پیش در پنجمین اجلاس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علما و فضلای استان‌های یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان، یاد و خاطره امام جمعه فقید یزد را گرامی داشت و حجت‌الاسلام صدوقی را بانی برگزاری این مراسم دانست.
وی اظهار امیدواری کرد این اجلاس برکات فراوانی به ویژه در زمینه توسعه حوزه های علمیه برای استان یزد داشته باشد.
ناصری با اشاره به قدمت حوزه های علمیه یزد عنوان کرد: در سال 650 هجری 800 مدرسه و حوزه در یزد دایر بوده است.
این مسئول با اشاره به اینکه متاسفانه توجه به علوم دینی توسط دولت‌ها صورت گرفته است، افزود: اوایل انقلاب تعداد دانشجویان بسیار کم و تعداد طلاب زیاد بود اما دانشگاه ها طی 30 سال گذشته به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌اند و حوزه ها عقب گرد داشته‌اند که یزد نیز از این قاعده مستثنی نیست.
وی با اشاره به ظرفیت پذیرش 80 هزار نفری دانشگاه های یزد بیان کرد: این در حالی است که ظرفیت حوزه های این استان به 800 نفر می رسد.
ناصری با بیان اینکه یزد از موقعیت ویژه ای در کشور برخودار است، افزود: این استان ظرفیت آن را دارد که از سایر استان‌ها طلبه جذب کند به همین دلیل باید شرایط جذب 5هزار نفر در این استان فراهم و زیرساختها مهیا شود.
این مسئول تاکید کرد: تبلیغ حوزه های علمیه و عالمان دین باید به شیوه قبل از انقلاب بازگردد.
استاندار یزد نیز در این مراسم با خیرمقدم به آیت الله جنتی، آیت‌الله مقتدایی، آیت الله وافی و سایر ائمه جمعه، علما، روحانیون و استانداران، یاد و خاطره شهید صدوقی و فرزند برومند ایشان را گرامی داشت.
محمدرضا فلاح‌زاده عنوان کرد: یزد 2 هزار و 775 مسجد و تکیه خیرساز دارد و علمای بزرگی همچون آیت‌الله حائری یزدی موسس حوزه علمیه قم از یزد برخاسته اند.
وی با اشاره به اهمیت قائل شدن مسئولان استان یزد به برنامه های فرهنگی اذعان داشت: امسال 16 میلیارد تومان برای کاروان‌های راهیان نور، ساماندهی گلزار شهدا و بسیج هزینه شده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول