اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهمن‌ماه امسال؛

چهارمین نمایشگاه اختصاصی ایران در سلیمانیه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: تاریخ برگزاری چهارمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران با محوریت استان کردستان بهمن‌ ماه امسال اعلام شد.

چهارمین نمایشگاه اختصاصی ایران در سلیمانیه برگزار می‌شود
  به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج چهارمین نمایشگاه اختصاصی ایران در سلیمانیه عراق که قرار بود در مهرماه سال جاری برگزار شود، به دلایلی به تاخیر افتاد.
معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان دلیل تاخیر در برگزاری این نمایشگاه را به حد نصاب نرسیدن تعداد شرکت‌ها و واحدهای مشارکت‌کننده در نمایشگاه عنوان کرد.
محمد پورنگ عدم پرداخت یارانه از سوی سازمان توسعه تجارت به واحدهای شرکت‌کننده در نمایشگاه‌های قبلی را یکی دیگر از عوامل عدم رغبت شرکت‌ها برای حضور در این نمایشگاه ذکر کرد.
 
*نمایشگاه امسال بر کیفیت تاکید بیشتری دارد

رئیس هیئت مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان کردستان نیز به حد نصاب نرسیدن تعداد شرکت‌کننده‌ها در این نمایشگاه را به عنوان دلیل عدم برگزاری نمایشگاه در موعد مقرر تائید کرد.
محمدرحیم نیازی در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: پس از فراخوان نمایشگاه فقط یک‌هزار و 400 مترمربع از زمین اختصاصی نمایشگاه اجاره داده شد، در حالی که باید دو هزار و 500 تا سه هزار مترمربع فضا را پوشش دهیم تا نمایشگاه مقرون به صرفه و در شان دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران باشد.
به گفته وی این نمایشگاه نسبت به نمایشگاه‌های دیگر هزینه‌های کمتری دارد و قیمتش نیز در سطح خوبی است و بر کیفیت کالاهای ارائه‌شده در نمایشگاه نیز تاکید بیشتری شده است.
وزارت بازرگانی به عنوان نماینده سازمان توسعه تجارت، یارانه‌ای را برای توسعه کالای ایرانی به تجار و تولیدکنندگان پرداخت می‌کند که در سال 1389 به دلیل عدم تامین اعتبار این مبلغ به واحدهای شرکت‌کننده در نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی در سلیمانیه عراق هنوز پرداخت نشده است.
استان کردستان با دارا بودن 230 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، سه بازارچه مرزی و یک مرز رسمی یکی از دروازه‌های مهم تجارت کشور محسوب می‌شود.
انتهای پیام/ر20 
 
 
 
 
 
 
 




 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول