اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش به سمت مجتمع‌سازی می‌رود

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش به سمت مجتمع‌سازی به معنای تجمیع مقاطع مختلف تحصیلی حرکت می‌کند.

آموزش و پرورش به سمت مجتمع‌سازی می‌رود
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حمیدرضا حاجی‌بابایی عصر امروز در مراسم افتتاح مجتمع آموزشی و فرهنگی باباطاهر همدان اظهار داشت: در حال حاضر فعالیت‌های بسیار زیبایی در شهر همدان و شهرستان‌های تابعه انجام می‌شود که آغاز احداث مجتمع مدرسه اندیشه و مجتمع دبیرستان قدس از نمونه‌های بارز این امر است.
وی افزود: با تلاش‌های انجام شده وضعیت مدارس را به سمت مجتمع‌سازی برده‌ایم و مجتمع به معنای تجمیع مقاطع مختلف در یک فضای آموزشی بزرگ است.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در صورت گنجایش فضا مانند آنچه که در مجتمع قدس شاهدیم می‌توان در سایر مجتمع‌ها نیز شاهد احداث استخر شنا، سالن ورزشی، کتابخانه و نمازخانه نیز باشیم و مجتمع‌های احداث شده را با آخرین فناوری‌های نظام تعلیم و تربیت مجهز کنیم.
وی بیان داشت: در شهر همدان ساخت تعدادی مجتمع‌های ‌عالی برنامه‌ریزی شده که 6 مجتمع در دست احداث قرار دارد و خود بیانگر یک نما و دورنمای جدیدی از نظام تعلیم و تربیت است چرا که دیدگاه ما در نظام تعلیم و تربیت بر این مبنا است که زمانی می‌توانیم موفقیت لازم را کسب کنیم که آموزش و پرورش بتواند دانش‌آموزان را از قبل از دبستان تا انتهای تحصیل تربیت کند.
حاجی‌بابایی ادامه داد: مجتمع‌های در دست احداث باید دارای معماری اسلامی، ایرانی بوده و این معماری در شهرهای گوناگون با توجه به سبک معماری اصیل آنها متفاوت است، چنانچه ما در همدان باید شاهد احداث مجتمع‌های عالی با سبک معماری اسلامی، همدانی باشیم که در این میان می‌توان از نام بزرگانی چون باباطاهر و بوعلی‌سینا نیز بهره برد.
وی تصریح کرد: همراه با این پروژه‌ها، طرح‌های بزرگی مانند استخر شنا نیز در حال ساخت است که دو نمونه آن در شهر همدان قرار دارد و شهرستان‌های ملایر، نهاوند، تویسرکان و سایر شهرستان‌ها نیز از این امکانات بهره‌مند می‌شوند.
وزیر آموزش و پرورش از مردم خواست تا نوع نگاه خود به آموزش و پرورش را متحول کرده و با تغییر دیدگاه‌های خود دانش‌آموزان را برای کسب قله‌های علم و دانش یاری کنند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: منطقه شراء در شهرستان قهاوند بسیار محروم است تا جایی که با توجه به کمبود کلاس‌های درس روستایی این منطقه، فضاهای جانبی این کلاس‌ها از دیوارکشی مناسبی برخوردار نیست.
سید‌محمدکاظم حجازی افزود: با وجود نبود حصار مناسب برای کلاس‌های منطقه شراء مشکلات سرویس بهداشتی نیز از دیگر معضلات این مدارس به شمار می‌رود که امید است با دستور وزیر آموزش و پرورش رفع مشکل مدارس محروم منطقه شراء نیز مد نظر قرار گیرد تا امنیت خاطر دانش‌آموزان و معلمان آنها حاصل شود.
مدیرکل سازمان نوسازی مدارس استان همدان نیز بیان داشت: مجتمع فرهنگی و آموزشی باباطاهر برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه و به عنوان خانه ریاضیات درنظر گرفته شده است.
ابراهیم امینی‌فر گفت: بر اساس نیاز در فضای جانبی که تاکنون بی‌استفاده مانده است ساختمان 12 کلاسه راهنمایی نیز احداث می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول