اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از یک محموله که گمرک آن را وارد نکرده است

تخم‌مرغ‌‌های ترک بر سر سفره‌های آذربایجانی‌ها؛ ‌مردم برای خرید رغبت بالایی دارند

خبرگزاری فارس: با ورود تخم‌مرغ‌های ترکیه‌ای به بازار تبریز، سفرهای مردم آذربایجان به دنبال مرغ‌های ترکیه‌ای، تخم‌مرغ‌های آن را نیز تجربه کردند.

تخم‌مرغ‌‌های ترک بر سر سفره‌های آذربایجانی‌ها؛ ‌مردم برای خرید رغبت بالایی دارند
صادق نجفی رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان‌شرقی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در تبریز در این ‌ارتباط‌ از ورود محموله‌های تخم‌مرغ از کشور ترکیه به ایران برای تنظیم بازار خبر داد.

*واردات تخم‌مرغ از کشورهایی که قیمت آن پایین باشد

وی گفت: با توجه به مشکلات به وجود آمده در امر تولید تخم‌مرغ در کشور و بالا رفتن قیمت، قرار بر این شده است تا با مجوز وزارت جهاد کشاورزی و دامپزشکی تخم‌مرغ از کشورهایی که قیمت آنها پایین است و برای کشورمان صرفه اقتصادی دارد، وارد کشور شود.
نجفی تصریح کرد: در حال حاضر تخم‌مرغ در کشور به مبلغ 4 هزار تومان در هر کیلو به فروش می‌رسد که این امر مشکلاتی را برای مردم و صنایع به وجود آورده است، بر همین اساس تا تنظیم بازار ورد این محصول به کشور ادامه خواهد داشت.
وی گفت: این محصول فعلا قرار است از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع شود.
 
*افزایش قیمت تخم‌مرغ و مشکل کارخانجات شیرینی‌

نجفی با بیان اینکه 50 تا 60 درصد شیرینی و شکلات کشور در آذربایجان‌شرقی به ویژه تبریز تولید می‌شود، افزود: با توجه به وجود صنایع شیرینی و شکلات در استان آذربایجان‌شرقی به خصوص تبریز و نیاز صنایع، مجوزهای لازم برای واردات این محصول صادر شده تا از طریق بازار تنظیم شده و قیمت تخم‌مرغ در کشور به حد نرمال و قابل قبول برسد.
وی، در زمینه ورود دیگر محصولات لبنی و گوشتی نیز گفت: مجوز تنها برای ورود تخم‌مرغ صادر شده و در خصوص مرغ دستوری نداریم در عین حال روز شنبه شانزدهم مهر امسال قرار است با جهاد کشاورزی و مرغداران در خصوص بررسی مشکلات جلسه‌ای تشکیل شود تا راهکارهای لازم در خصوص بررسی مشکلات جلسه‌ای تشکیل شود و راهکارهای لازم در خصوص رفع موانع تولید همچنین در زمینه شیوه توزیع مرغ تصمیم‌گیری شود.


تاییدیه‌ای برای ورود تخم‌مرغ به استان صادر نشده است

بهرداد زندیه مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی نیز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز نیز در تایید یا عدم تایید ورود تخم‌مرغ‌های ترک به بازار استان اعلام کرد: این محصول چون قرار بوده از کشورهایی که قیمت پایین دارند وارد کشور شود، محوله‌ای وارد استان نشده است زیرا در این صورت باید به تاییدیه دامپزشکی استان می رسید.
وی در پاسخ به این سئوال که هم‌اکنون این محصول در بازار و سوپرمارکت‌های تبریز و استان عرضه می‌شود، گفت: به احتمال زیاد این تخم‌مرغ‌ها از طریق کردستان و آذربایجان‌غربی وارد بازار استان شده است.
زندیه توضیحات بیشتر در این رابطه را به آینده و تحقیقات کامل‌تر موکول کرد.

محموله‌ تخم‌مرغ از گمرگ تبریز وارد استان نشده است

رحمان شریفی مدیر گمرک تبریز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص تاییدیه ورود یا عدم واردات تخم‌مرغ به‌ استان گفت: محموله‌ای از طریق گمرک تبریز وارد نشده است و اگر در بازار عرضه شده باشد از طریق گمرک‌‌های دیگر بوده است.
وی خواستار پیگیری موضوع از طریق گمرکات دیگر استان شد.

و اما...
براساس این گزارش، خبرنگار فارس در بررسی‌ها و گفت‌وگو با چند مغازه‌دار از رغبت مردم به خرید تخم‌مرغ ترکیه‌ای به دلیل سالم بودن تمام آنها( شکسته نبودن) و یک اندازه بودن همچنین هم قیمت بودن آن با قیمت تخم‌نرغ داخلی خبر دادند.

تخم‌مرغ‌های ترکیه‌ای با بسته‌بندی شیک و با تاریخ تولید و انقضاء یک ماهه با تاریخ میلادی در تبریز در حال فروش است.
به دنبال استفاده قبلی مردم از مرغ‌های ترکیه‌ای و این بار با ورود تخم‌مرغ‌های ترک به بازار تبریز سفرهای مردم استان کم کم از رنگ و بوی سنتی و تولیدات ایرانی و آذربایجانی خارج شده و نظیر پوشاک‌‌های ترک که بازار استان را در تسخیر خود دارند، این بار سفره تبریزی‌ها رنگ ترکی خواهد گرفت.
در عین حال این سئوال در اذهان مردم شکل گرفته است که چرا به دلیل مسافت و هزینه‌های گمرک تخم‌مرغه‌های ترک به قیمت آنچه در استان توزیع می‌شود، تعیین شده است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول