اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد دنا:

20 شاعر برتر جشنواره رضوی کهگیلویه و بویراحمد برگزیده شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دنا گفت: نخستین جشنواره شعر رضوی استان کهگیلویه و بویراحمد در سی‌سخت با معرفی شاعران برتر به‌کار خود پایان داد.

20 شاعر برتر جشنواره رضوی کهگیلویه و بویراحمد برگزیده شدند
 جمشید آریایی‌منفرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سی‌سخت گفت: برگزاری نخستین جشنواره شعر رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد فرصتی مناسب برای جمع شدن آثار شاعران برتر این استان در موضوع اهل بیت و امام هشتم شیعیان و بروز استعدادهای جدید شاعران جدید بوده که با میزبانی شهرستان دنا با کیفیت بسیار بالایی برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا افزود: شاعران استان کهگیلویه و بویراحمد با عشق به امام هشتم خود آثار ارزشمندی را در قالب شعر تولید کرده که موجب محبوبیت و ماندگاری آثار خود در تاریخ شده‌اند.
وی ابراز داشت: وقتی هنر یک هنرمند با معنویت گره بخورد، جذابیت عمومی آن بیشتر شده و راحت‌تر در جامعه مقبول می‌شود.
آریایی استقبال شاعران استان کهگیلویه و بویراحمد در نخستین جشنواره شعر رضوی این استان را مطلوی توصیف کرد و ادامه داد: شاعران مطرح این استان از شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، بهمئی، دنا، گچساران و باشت آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره در شهر سی‌سخت ارسال کرده که در مجموع 65 اثر برگزیده به مرحله داوری راه یافتند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا اضافه کرد: این آثار توسط 45 شاعر مطرح استان کهگیلویه و بویراحمد به این جشنواره ارسال شدند.
این مسئول فرهنگی در شهرستان دنا بیان داشت: شاعران در جمع علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر، اشعار خود را قرائت کردند که مورد استقبال خوب مردم شهرستان دنا قرار گرفت.
آریایی، وجود بارگاه حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا و امامزادگان را در سراسر کشور مظهر لطف، رحمت  و دید مؤمنانه اهل‌بیت پیامبر نسبت به ایرانیان دانست.
 وی اثرات بقاع منور و متبرک امام رضا را خیر و برکت برای ایران دانست و تصریح کرد: ترویج فرهنگ رضوی یکی از رسالت‌های اصلی ما بوده که در این زمینه مسئولان شهرستان دنا همه تلاش خود را برای این مهم به‌کار می‌بندند.
آریایی‌منفرد استقبال مردم را از این جشنواره رضوی نشان از عشق و ارادت مردم این استان به اهل بیت خواند و عنوان کرد: ریشه و تمدن مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با معارف دینی و مذهبی پیوند داشته که این موضوع افتخاری بزرگ برای مردم این استان است.
 وی اذعان کرد: عالمه ممبینی، سید حسین موسوی و روح‌الله طباطبایی، داوران نخستین جشنواره شعر رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد بودند که در پایان 20 اثر را از مجموع 65 اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره را حائز ارزش برتر اعلام کردند.
 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا از حسن بهرامی، محمد‌سعید میرزایی، فرهاد کوه‌پیما، جمیله آریایی، امرالله جشانی، محمد مرادی ناصر آباد، خلف بوذری، سید طیبی تقی‌زاده، سحر شریفی، سیده فاطمه صداقتی‌نیا، نرگس دوست، رسول سناعی، جاسم ویسی، احمد جهانبین، سونیا طیبی، فاطمه معصومی، کبری رضاعی، معصومه جعفریان، فرهاد ناصری و الهام حسین پور به عنوان 20 شاعر برتر نخستین جشنواره شعر رضوی نام برد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول