اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

اتصال 559 مدرسه استان کردستان به اینترنت ملی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از اتصال 559 مدرسه استان در سال‌تحصیلی جدید به اینترنت ملی خبر داد.

اتصال 559 مدرسه استان کردستان به اینترنت ملی
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو ساکی ظهر امروز در گردهمایی یک‌روزه کارشناس مسئولان و کارشناسان فناوری اطلاعات و آمار ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان که در خانه معلم سنندج برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای هوشمندسازی مدارس و اتصال مدارس به اینترنت ملی از اولویت‌های کاری آموزش و پرورش در سال‌تحصیلی جدید است.
وی افزود: در همین راستا تعداد 159 مدرسه در آینده نزدیک و 400 مدرسه نیز طی دو ماه آینده به اینترنت ملی وصل می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه آمار پایه اصلی برنامه‌ریزی و ارزیابی برنامه‌ها است و تمام کارهای آموزش و پرورش بر پایه آمار صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ارائه آمار به موقع به برنامه‌ریزان آموزش و پرورش کمک می‌کند تا با برنامه‌ریزی و ارزیابی درست از فعالیت‌ها زمینه استفاده بهتر از منابع و ارتقای بهره‌وری را فراهم آورند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به تاکید دکتر حاجی بابایی از آغاز فعالیت‌شان در وزارت آموزش و پرورش بر استخراج و ارائه آمار درست، خطاب به مسئولان فناوری اطلاعات و آمار ادارات گفت: وضعیت فعلی آمار آموزش و پرورش مطلوب نیست و باید با تمام وجود و ایمان برای رسیدن به نقطه ایده‌آل تلاش کنید.
ساکی به تبعات بالا و پایین شدن آمار و عدم برنامه‌ریزی درست و هدر رفت منابع و مشکلات احتمالی به علت عدم ارائه و تکمیل فرم‌های آماری اشاره و خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش برای دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده و با توجه به اهمیت کار با اختصاص اعتبار، مرکز آمار و اطلاعات این وزارتخانه را راه‌اندازی کرد و پیشرفت‌هایی نیز در این خصوص بدست آمده است تا آمار آموزش و پرورش به صورت روزانه از طریق این مرکز رصد شود.
وی عدم ثبت نام به موقع اینترنتی دانش‌آموزان و عدم صدور ابلاغ رایانه‌ای نیروی انسانی را مشکلات موجود در ارائه آمار برشمرد و بر انجام به موقع امور با دقت، حساسیت و نظم تاکید کرد.
وی به جایگاه حساس آمار و فناوری اطلاعات و ارتباط آن با کلیه امور پرداخت و با بیان اینکه اگر یک روز آمار و فناوری تعطیل باشد همه کارها دچار مختل می‌شود بر پیگیری جدی این امر و حرکت هماهنگ توسط واحدهای ذیربط از جمله گروه تجزیه و تحلیل آمار، فناوری اطلاعات، امور اداری و واحدهای آموزشی و تشکیل کمیته یا کار گروهی در سطح اداره کل و ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق برای پیگیری آمار و برگزاری جلسات کارگروه مذکور هر 15 روز یک‌بار تاکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان برنامه هوشمندسازی مدارس را اولویت کاری مسئولان فناوری اطلاعات و آمار در کنار سایر فعالیت‌های قابل پیگیری عنوان کرد و با تاکید بر اختصاص یک نفر نیرو به منظور پیگیری برنامه هوشمندسازی مدارس و معرفی آن به استان، از ایجاد نهضت هوشمندسازی مدارس در استان خبر داد.
ساکی افزود: برنامه هوشمندسازی مدارس به صورت گام به گام در پنج مرحله نیمه الکترونیک، الکترونیک، نیمه هوشمند، هوشمند و هوشمند پیشرفته دنبال خواهد شد و کارشناسان فناوری اطلاعات باید بر این امر نظارت داشته باشند .
در این جلسه کارشناسان نظرات و پیشنهادات خود را برای تحقق اهداف در حوزه فناوری اطلاعات اعلام کردند.
انتهای پیام،/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول