اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی:

ایران از طریق راه‌آهن به 6 کشور دسترسی پیدا می‌کند

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران از طریق راه‌آهن به کشورهای عراق، سوریه، قزاقستان، ترکمنستان، روسیه و چین دسترسی پیدا می‌کند.

ایران از طریق راه‌آهن به 6 کشور دسترسی پیدا می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعتی پیش علی نیکزاد در مراسم افتتاح پروژه ملی بزرگراه ورامین ری که در کارگاه احداث این بزرگراه در شهر قلعه‌نو برگزار شد، با اشاره تاکید بر تلاش برای پیشرفت ایران اسلامی و تحقق عنوان جهاد اقتصادی گفت: 40 درصد تاثیر در تحقق جهاد اقتصادی به پیشرفت راه و مسکن بستگی دارد و ما باید با مجاهدت و مراقبت کار کنیم.
وزیر راه با بیان اینکه زمان، زمان کار و مردانگی است، افزود: باید کمر همت را ببندیم و برای آبادانی و اعتلای ایران اسلامی تلاش کنیم.
وی در ادامه عنوان کرد: یک زمان به عقب برگردیم، اگر در زمانی که ما مظهر تمدن و پیشرفت بودیم مسئولان به جای پرداختن به کارهای بیهوده به دنبال اقتدار بودند پیشرفت‌های ایران اسلامی بیش از این بود.
نیکزاد تصریح کرد: اگر مردان مرد و حماسه‌ساز دوران هشت سال دفاع مقدس نبودند ما هم امروز نبودیم. در هشت سال دفاع مقدس ما با عزت وارد شده و با عزت نیز خارج شدیم و در همه دوران این نخستین بار بود که ایران با عزت از جنگ خارج می‌شد.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: امروز دوران تلاش است و ما باید پرداختن به موضوعات استراتژیک را در برنامه خود قرار دهیم و شمال و جنوب کشور و شرق و غرب این مرز و بوم را با احداث آزادراه و بزرگراه به هم بچسبانیم و به دنبال آن باشیم که پرچم ایران اسلامی به اهتزار درآوریم و در مسکن و شهرسازی نیز به دنبال تحقق این مهم هستیم.
وی با بیان اینکه ‌یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت اتصال شرق به غرب و شمال به جنوب کشور از طریق راه است تا به این وسیله رشد و توسعه کشور چند برابر شود، اظهار داشت: ‌برخی از مسیرها با وجود کوتاهی اثربخشی بسیار زیادی دارند و دولت بنا دارد تا با احداث این گونه مسیرها زمینه توسعه ترانزیت کالا را فراهم آورد.
نیکزاد بیان کرد: با احداث راه آهن محور 33 کیلومتری شلمچه به بصره می‌توان به کشورهای عراق و سوریه دسترسی پیدا کرد و همچنین با اتصال گرگان به اینچه‌برون با 80 کیلومتر طول مسیر می‌توان به کشورهای ترکمنستان، ‌قزاقستان، روسیه و چین دسترسی پیدا کرد. 
این مسئول در ادامه با اشاره به اتهاماتی که بدخواهان به دولت خدمتگزار وارد می‌سازند، عنوان کرد: افرادی که امروز پشت تریبون ها قرار می گیرند و دولت را نقد می‌کنند همان افرادی هستند که در زمان تصدی خود دستور ساخت 10 هزار واحد مسکونی در سال را داده‌اند و امروز از سه برابر شدن این عدد ناراحت هستند در حالی که باید از این پیشرفت خوشحال باشند. 
نیکزاد اضافه کرد: این افراد کسانی هستند که به واسطه تلاش دولت در امر ساخت مسکن و به گفته خودشان زمین‌های در اختیارشان با کاهش قیمت شدید مواجه بود و به این خاطر از دولت ناراضی هستند.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: امروز دولت خدمتگزار تمام سعی و تلاش خود را در راستای تلاش در ساخت و آبادانی کشور معطوف داشته و دغدغه‌ای به جز خدمت رسانی به مردم ندارد.
وی گفت: با همت دولت خدمتگزار و برنامه ریزی و تلاش مسئولین وزارت راه و شهرسازی تا پایان امسال یک‌هزار کیلومتر بزرگراه، ‌2 هزار و 800 کیلومتر آزادراه، ‌4 هزار کیلومتر راه اصلی، ‌7 هزار و 500 کلیومتر راه روستایی به بهره‌برداری می‌رسد.
نیکزاد خاطرنشان کرد: همچنین بهره برداری از 26 پروژه فرودگاهی، ‌48 بندر، ‌افزایش 2 هزار و 500 اتوبوس و یک‌هزار و 500 مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل را تا پایان سال جاری شاهد هستیم و حجم ترانزیت صورت گرفته از راه های کشور تا پایان سال بیش از 12میلیون تن می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های دولت در زمینه کاهش سوانح جاده‌ای در کشور عنوان کرد‌: آمار تلفات جاده‌ای در سال 1383 بالغ بر 28 هزار نفر کشته را ثبت کرده است که اگر قرار بود آمار تلفات با همان شیب پیش رود تا امروز به رقم 58 هزار کشته در سال می‌رسیدیم.
وی ادامه داد:‌ برنامه‌ریزی دولت در زمینه ایمن سازی جاده‌ها سبب شد تا با وجود افزایش تعداد خودرو و دو برابر شدن سفرها از تعداد کشته‌های سال 89 که 23 هزار و 200نفر ثبت شده است، ‌در شش ماه نخست امسال 5/12 درصد کاهش یافت.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهره‌برداری از بزرگراه هشت خطه ری‌ـ ورامین تصریح کرد: امروز با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و زمینه‌های رسیدن مردم به بزرگراه حرم‌ تا حرم فراهم می‌شود و خط مترو تهران ورامین نیز جزو برنامه‌های ما برای پیگیری مشکلات حمل و نقل این منطقه است.
بزرگراه 8 خطه ری قرچک ورامین صبح امروز با حضور علی نیکزاد، مرتضی تمدن استاندار تهران، جعفر فرجی و محسن منصوری فرمانداران ری و ورامین، حسین نقوی نماینده مردم ورامین و محسن منصوری مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران و مسوولان محلی در مراسمی به بهره‌برادری رسید.
بزرگراه 8 خطه ری ورامین با ویژگی‌هایی به طول 15کیلومتر، عرض 38 متر، یکدستگاه پل بزرگ و یکدستگاه دوربرگردان هم سطح در مدت زمان 48 ماه و با اعتبار 300 میلیارد ریال، از اعتبارات راه و ترابری استان تهران اجرا و به بهره‌برداری رسید.
برای این طرح 120 هزار تن آسفالت و 11 هزار مترمکعب بتون‌ریزی شده است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول