اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای شهر قم:

جاده قم – گرمسار حداقل ایمنی و امکانات را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای شهر قم جاده قم – گرمسار را دارای کمترین ایمنی و امکانات دانست و خواستار توجه جدی مسئولان به این امر شد.

جاده قم – گرمسار حداقل ایمنی و امکانات را دارد
عباس ذاکریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: جاده گرمسار یکی از پروژه‌های خوب است  که هم مسیر قم به سمت مشهد مقدس را کوتاه می‌کند تا زائرین حرم مطهر امام رضا(ع) بتوانند در کمترین زمان ممکن خود را به این مکان مقدس برسانند و هم موجب کم شدن مصرف سوخت می‌شود.
وی در ادامه اضافه کرد: این مسیر از مزایای بسیار خوبی برخوردار است اما بحث امنیت جاده جای نگرانی دارد که تلفات جانی که به علت تصادفات این محور وجود دارد فوق‌العاده زیاد است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای شهر قم با اشاره به این موضوع که باید تدابیری اندیشید که ایمنی این مسیر بیشتر شود، بیان داشت: توسط مسئولین امر کارهایی در این زمینه انجام شده است اما کافی نیست و نیاز به سعی و تلاش مضاعف دارد.
ذاکریان با اشاره به تمهیداتی که می‌توان در زمینه کاهش تصادفات در این جاده انجام داد، تصریح کرد: حضور پررنگ‌ پلیس راهنمایی و رانندگی در این مسیر پر تردد و همچنین ایجاد پایگاه مناسب و دائمی اورژانس 115 می‌تواند در کنترل و کاهش تصادفات در این جاده موثر واقع شود.
وی با اشاره به ارائه پیشنهادی مبنی بر اینکه عبور و مرور خودروهای سواری در شب به علت ایمن نبودن جاده ممنوع شود، بیان داشت: البته این موضوع باید در شورای ترافیک مراحل قانونی خود را طی کند تا اجرایی شود زیرا وقتی پروژه‌ای افتتاح می‌شود باید حداقل‌های ایمنی، امکانات و خدمات را داشته باشد تا با استقبال خوب روبه‌رو شود.
راه اصلی قم - گرمسار به طول ۱۵۰ کیلومتر به طور رسمی با حضور رئیس جمهور در اوایل خرداد ماه سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کاهش ترافیک عبوری از سمت جنوب و غرب کشور که از طریق مسیر قم، تهران، گرمسار در حرکت هستند با بهره‌برداری از این محور محقق شد.
وقوع حوادث ناگوار جاده‌ای در این محور طی ماه‌های اخیر سبب شده است که این جاده به یکی از حادثه‌ آفرین‌ ترین محورهای مواصلاتی استان قم تبدیل شود و بسیاری از مسافران طولانی شدن مسافت را بر خطرات عبور از این جاده ترجیح داده و از مسیرهای گذشته تردد کنند.
در یک ماه گذشته تصادفات دلخراشی در این محور عبوری به وقوع پیوسته است که برخورد یک دستگاه خودرو پژو با یک کامیون و کشته شدن هفت نفر در این تصادف از جمله این حوادث به شمار می‌رود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول