اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور مالی منطقه 8 عملیات انتقال گاز ایران خبر داد:

پیاده‌سازی سیستم حسابداری بهای تمام شده در منطقه 8 گاز

خبرگزاری فارس: رئیس امور مالی منطقه 8 عملیات انتقال گاز ایران از پیاده‌سازی سیستم حسابداری بهای تمام شده در این منطقه خبرداد.

پیاده‌سازی سیستم حسابداری بهای تمام شده در منطقه 8 گاز
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط منطقه 8 عملیات گاز ایران، علی اصغر زمانی اظهار داشت: به منظور آگاهی از هزینه‌های تولید و خدمات، سیستم نوین هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت در شرکت ملی گاز ایران آغاز شد تا مدیران صنعت از هزینه تمام شده تولید، خدمات و فعالیت‌های مجموعه آگاهی یافته و ارزیابی مناسب و درستی از این فعالیت‌ها داشته باشند.
وی افزود: آگاهی از هزینه ضمن رفع ابهامات موجود، این اطمینان را در عوامل تولید و خدمات به وجود می‌آورد تا با هزینه منابع، استهلاک و دیگر موارد پیش روی، گام‌های مطمئن‌تری در تداوم فعالیت‌ها یا قطع آنها برداشته شده و از اینکه خدمات و تولید به نفع سازمان بوده است یا به ضرر آن اطمینان حاصل می‌شود.
زمانی در ارتباط با اهداف استقرار این سیستم و نقش و اهمیت آن در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان و خرد سازمان‌ها تصریح کرد: شرکت‌های پالایش، انتقال و توزیع گاز طبیعی و سایر فرآورده‌های گازی باید حتی‌الامکان از یک روش هزینه‌یابی یکسان برای محاسبه بهای تمام شده محصولات و خدمات استفاده کنند تا قابلیت مقایسه شرکت‌ها با یکدیگر فراهم شود.
در ارتباط با مباحثی در خصوص سامانه‌های هزینه‌یابی و مبانی اولیه حسابداری بهای تمام شده مطرح و در ارتباط با هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت (ABC) و امکان‌سنجی پیاده‌سازی آن در شرکت‌های پالایش، انتقال و توزیع گاز طبیعی و سایر فرآورده‌های گازی گزارش جامعی ارائه شد.
منطقه 8 عملیات انتقال گاز ایران به عنوان نماینده شرکت انتقال گاز ایران برای بررسی بهای تمام شده معرفی شد تا به منظور مطالعات دقیق‌تر و بررسی عوامل هزینه تولید و خدمات‌‍، کمیته طراحی سیستم بررسی زنجیره ارزش انتقال در نفت و گاز کار خود را رسما آغاز کند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول