اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون داخلی سازمان بازرگانی قم خبر داد:

بهبود اوضاع قیمت تخم‌مرغ تا 10 روز آینده

خبرگزاری فارس: معاون داخلی سازمان بازرگانی استان قم از بهبود وضعیت قیمت تخم‌مرغ تا 10 روز آینده خبر داد.

بهبود اوضاع قیمت تخم‌مرغ تا 10 روز آینده
امیر محمدی‌چهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، در سخنانی اظهار داشت: با استفاده از تدابیر سازمان بازرگانی برای کنترل قیمت تخم‌مرغ، تا 10 روز آینده قیمت تخم‌مرغ در بازار به حالت اولیه خود باز می‌گردد.
وی با بیان اینکه تخم‌مرغ در بازار عمده فروشان کیلویی 36 هزار ریال است، گفت: این محصول با قیمتی در حدود 40 هزار ریال به‌ دست مصرف‌کنندگان می‌رسد که قیمتی بی‌سابقه در طول سال‌های گذشته برای این محصول تلقی می‌شود.
معاون داخلی سازمان بازرگانی استان قم با اشاره به بیماری سال گذشته گله‌های مولد مرغ تخم‌گذار، افزود: با بروز این بیماری گله‌داران مجبور به نابود کردن برخی از گله‌های خود شدند که این مسئله کمبود تخم‌مرغ شد تاحدی که میزان تخم‌مرغ تولیدی، کفاف نیاز کشور را نمی‌دهد.
وی گفت: دولت با صفر کردن تعرفه واردات، اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی را تشویق به واردات تخم‌مرغ کرده است به‌این صورت که افراد می‌توانند با ثبت سفارش خود در سازمان بازرگانی و اخذ مجوز، تخم‌مرغ را به میزان نامحدود وارد کنند تا بازار عرضه و تقاضا سامان یابد.
محمدی‌چهر با بیان اینکه متعادل نبودن بازار عرضه و تقاضا سبب افزایش قیمت تخم‌مرغ شده است، اعلام کرد: همین تغییر در بازار عرضه و تقاضا باعث کاهش قیمت مرغ در بازارهای مصرف داخلی شده است.
وی با اشاره به واردات تخم‌مرغ گفت: ترکیه بیشترین میزان ارسال محموله‌های تخم‌مرغ به کشور را دارد که نشانگر میل واردکنندگان به همکاری با دامداران این کشور است.
معاون داخلی سازمان بازرگانی استان قم با بیان اینکه این سازمان به‌دلیل مشخص نبودن قیمت تخم‌مرغ از جانب سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، توانایی برخورد با متخلفین را ندارد، افزود: داشتن تکلیف تعزیراتی، مجوزی برای برخورد با متخلفین و دلال‌های بازار تخم‌مرغ است.
 وی گفت: طبق اطلاعاتی که از جلسه امروز وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت به‌دست آمده است، قیمت تعزیراتی تخم‌مرغ مشخص شده و از امروز سازمان بازرگانی موظف به برخورد با متخلفین و نظارت بر روند قیمت تخم‌مرغ شده است.
این روزها افزایش قیمت تخم‌مرغ همواره یکی از بحث‌های اقتصادی است، که علاوه بر واکنش مسئولان، عکس‌العمل خانواده‌ها و مردم را نیز به دنبال دارد، چرا که مصرف این کالا در خانواده‌های ایرانی به یک ضرورت غیر قابل جایگزین تبدیل شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول