اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اشنویه خبر داد:

مراحل پایانی طرح جامع توسعه شهری اشنویه

خبرگزاری فارس: شهردار اشنویه گفت: طرح جامع توسعه شهری اشنویه در مراحل پایانی است.

مراحل پایانی طرح جامع توسعه شهری اشنویه
امیر عشایری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: طرح جامع توسعه شهر اشنویه در سال 1389 آغاز شده و پس از پایان مطالعات در سال جاری به تصویب کارگروه معماری و شهرسازی و شورای برنامه‌ریزی استان رسیده است.
وی افزود: طرح جامع توسعه شهری اشنویه برای تصویب نهایی به شورای عالی شهرسازی ایران ارسال شده و مراحل پایانی را می‌گذراند.
این مسئول اضافه کرد: برای جلوگیری از بلاتکلیفی مردم، طرح جامع توسعه شهری اشنویه به شهرداری ابلاغ شده و اجرای تمام طرح‌های عمرانی و خدماتی شهری اشنویه بر اساس این طرح انجام می‌شود.
عشایری چشم‌انداز این طرح را سال 1400 شمسی اعلام کرد و گفت: در این طرح نیازهای توسعه شهری در این چشم‌انداز در بخش‌های حمل و نقل و ارتباطات، سرانه‌های کاربری شهری و آیتم‌های لازم برای توسعه شهری گنجانده شده است.
به گفته وی با پایان اجرای این طرح، طرح کمربندی کامل شهر اشنویه تحقق خواهد یافت که با توجه به موقعیت طبیعی شهر اشنویه و الزام به کمربند سبز در تمام شهرهای کشور حلقه ارتباطی با فضای سبز اطراف این شهر را گرفته و در بخش شمالی شهر محمر گردشگری، مسافرت برون‌شهری را به مقصد سایت گردشگری قلاتوک و دامنه‌های کوه رندوله هدایت کند.
عشایری افزود: در قسمت جنوبی و شرقی با قرار گرفتن در مسیر ترانزیت عراق و شهرهای مرزی استان این کمربندی بدون مخدوش کردن آسایش شهروندان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.
وی با اعلام اینکه تا پایان اجرای این طرح تا پایان چشم‌انداز شهروندان از سرانه‌های استاندارد از قبیل فضای سبز، بهداشتی، آموزشی و خدماتی استاندارد بهره‌مند خواهد شد و روستاهای اقماری حوضه تاج‌الدین‌آباد و امیرآباد به محدوده خدماتی شهر اشنویه ملحق می‌شوند.
شهردار اشنویه حلقه پایانی و تکمیلی طرح جامع شهری را تهیه طرح تفضیلی شهری اشنویه اعلام کرد و گفت: سازمان مسکن و شهرسازی استان آذربایجان غربی متولی تهیه طرح تفضیلی این شهر است که طرح تفضیلی مطالعات اجرای این طرح به امضا رسیده وبه زودی اجرای آن آغاز می‌شود که با اجرای این طرح مشکلات شهرداری در اجرای سلیقه‌ای طرح‌های عمرانی شهری حذف شده و استناد علمی عملکرد شهرداری به شدت افزایش خواهد یافت.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول