اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشگین‌شهر:

برنده‌ترین ابزار مقابله با دشمن تحکیم هویت دینی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشگین‌شهر گفت: برنده‌ترین ابزار برای مقابله با تهدید و تهاجم فرهنگی دشمن تحکیم و تقویت هویت دینی و ملی است.

برنده‌ترین ابزار مقابله با دشمن تحکیم هویت دینی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مشگین‌شهر که با حضور مدیرکل صدا و سیما و جمعی از مدیران رسانه ملی که در مشگین‌شهر برگزار شد، اظهار داشت: دشمن امروز بیشترین سرمایه‌گذاری خود را برای به انحراف کشیدن این هویت و اصالت واقعی به کار بسته است تا شاید این انقلاب را از مسیر خود منحرف کند در حالی که شایسته‌ترین سرمایه ما در مقابله با دشمن همین ابزار برنده است.
وی تصریح کرد: در چنین فضایی که جنگ نرم علیه نظام اسلامی ما شروع شده است رسانه ملی با تولید و پخش برنامه‌های متنوع و تأثیرگذار می‌تواند رسالتی عظیم و سنگین را عهده‌دار شود که کمترین قصور و کوتاهی در این ارتباط می‌تواند بسیاری از ناملایماتی‌ها را با خود به همراه داشته باشد.
باوقار از تولیدکنندگان برنامه‌ها به ویژه سریال‌های تلویزیونی خواست به غنای موضوع و ارزشمندی مفاهیم مطرح شده در فیلم‌ها و سریال‌ها بیشتر دقت کنند تا مبادا برنامه‌های تولیدی با آسیب و برخی تهدیدها روبه‌رو شود.
این مسئول خاطر نشان کرد: رسانه ملی می‌تواند زمانی اعتلاآفرین و عزت‌آفرین برای فرهنگ و هویت ملی ما باشد که در آن برنامه‌ها براساس هدف‌گذاری و سیاست اصولی و صحیح تربیتی و اخلاق‌محور تدوین و تهیه شود تا مبادا در یک غفلت فرهنگی اجازه دهیم آموزه‌های دشمن وارد مدارس، خانه‌ها و جامعه ما شود.
وی نظام تعلیم و تربیت را به همراه صدا و سیما دو ابزار برنده و تأثیرگذار در هدایت و اعتلای تربیت فرهنگی و معنوی اعلام کرد و افزود: اگر صدا و سیما بتواند به رسالت نامیده شده از سوی امام راحل به عنوان دانشگاهی فراگیر عمل کند دیگر بسیاری از دغدغه‌ها و نگرانی‌های پدران و مادران و افراد جامعه در هدایتگری نسل آینده برطرف می‌شود.
امام جمعه مشگین‌شهر همچنین بر ترویج فرهنگ انتظار، عاشورا و غدیر از طریق رسانه ملی در قالب برنامه‌سازی‌های متنوع تاکید کرد و ادامه داد: شایسته است در دنیای پرهیاهوی رسانه‌ها رسانه ملی ما بهترین ابزار تبلیغ و ترویج فرهنگ متعالی اسلامی و دینی را در سرلوحه کارهای خود قرار دهد.
وی همچنین از صدا و سیمای مرکز اردبیل در پخش برنامه‌های اقامه نماز جمعه از طریق رسانه منطقه‌ای و میزگردهای متنوع در شناسایی ظرفیت‌ها و رفع نواقص و کاستی‌ها از صدا و سیما و دست‌اندرکاران آن قدردانی کرد.
به گزارش فارس، فرماندار مشگین‌شهر نیز در این جلسه خواستار تقویت امواج رادیویی و تلویزیونی و دیجیتالی شدن سیستم دریافت شبکه‌های مختلف شد و اضافه کرد: مردم مشگین‌شهر از دیرباز مردمی فرهنگی و دارای تدین و دین‌باوری هستند که رسانه ملی باید به این جنبه ارزشمند کار مشگین‌شهر توجه کند.
فتح‌آقا محمداوغلی گفت: صدا و سیما در تولید و پخش برنامه‌های بومی و منطقه‌ای باید با جدیت و گستردگی خاص تلاش کند تا مفاخر هر منطقه و همچنین آثار و ابنیه‌های به جا مانده و غنای تربیتی، فرهنگی و معنوی هر خطه بهتر و بیشتر معرفی شود.
در این جلسه شرکت‌کنندگان به ویژه مدیران رسانه ملی به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و راهکارها و پیشنهادات خود را برای افزایش ساعات پخش برنامه‌های شهرستانی و همچنین تهیه و تولید فیلم‌های مستند با هدف معرفی قابلیت‌های هر شهرستان تاکید کردند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول