اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه بوعلی سینا صورت گرفت؛

تجمع مطالبه دختران دانشجوی مسلمان در همدان

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با سراسر کشور دانشجویان دختر بسیجی دانشگاه بوعلی سینا در تجمعی خواهان تحقق مطالبات دانشجویان دختر مسلمان شدند.

تجمع مطالبه دختران دانشجوی مسلمان در همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، تجمع مطالبه دختر دانشجوی مسلمان هم‌زمان با سراسر کشور که مقارن با ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر بود، در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.
توجه به مسئولیت‌ها، هویت دختران و لازم‌الاجرا کردن قوانین و مصوبات در این حوزه، توجه به آموزش عالی دختران متناسب با نیازهای واقعی جامعه و دختران، توجه به مؤلفه‌های فیزیولوژیکی و روحی و روانی محیط‌های علمی، آموزشی، خوابگاهی فضای خدماتی و تفریحی از جمله محورهای برگزاری این تجمع است.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا در جمع دانشجویان دختر با بیان اینکه دختران ولایت مدار ایرانی همواره به دنبال مطالبه عدالت‌خواهی بوده‌اند، افزود: دختران دانشجوی ایرانی همواره بر اساس مبانی و اصول اسلامی حرکت کرده و حجاب و عفاف را مطالبه برحق دختران می‌دانند.
حجت‌الاسلام مصطفی رستمی با اشاره به هفته دفاع مقدس ابراز داشت: هفته دفاع مقدس باب پاسداشت دوران دفاع مقدس است اما ما باید به طور دائم به یاد کسانی که خود را برای ایران و اسلام فدا کردند، باشیم.
وی با اشاره به مطالبات دانشجویان دختر مسلمان تصریح کرد: فراگیرترین عناوین در این تجمع، مسلمان بودن دختران است یعنی ما فارغ از اینکه دانشجو باشیم خود را مسلمان می‌دانیم چرا که خواهان حاکمیت خداوند و خواهان گسترش دین خدا در همه دنیا هستیم.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به جنگ تحمیلی نیز بیان داشت: پیام قطع‌نامه‌ای که امام خمینی(ره) صادر کردند، مانند وصیت نامه امام(ره) اهمیت استراتژیک دارد چرا که امام بنا داشت پرچم لااله الا الله را مبنای استراتژیک در تمام دنیا کند.
وی با بیان اینکه ما به دنبال برقراری حکومت واحد جهانی هستیم، افزود: دین خداوند حاکمیت مبانی اصلی دینی در سراسر کشور است و در این راستا ما از قیام‌های مردمی در لیبی و کشورهای دیگر و هرکس که فریاد عدالتخواهی سر کند، حمایت می‌کنیم.
رستمی مطالبات را به سه قسم بین المللی و منطقه‌ای، قومی و کشوری و دانشگاهی دانست و افزود: در مطالبات بین المللی مطالبه ما حمایت از بیداری اسلامی و حمایت از مردم و استکبار ستیزی است.
وی خاطرنشان کرد: دولتمردان جمهوری اسلامی و دولتمردان کشورهای اسلامی نباید از مبارزه با ظلم سرباز زنند چرا که ما علاقه‌مند به دولتی که در مقابل استکبارگران کرنش کند، نیستیم.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا اضافه کرد: ما از رئیس جمهور انتظار داریم که جریان استکبار ستیزی خود را ادامه دهد چرا که اگر رئیس جمهوری به استکبار کرنش کرده و کشور را بفروشد ما با او نیستیم.
وی ابراز داشت: به دنبال مطالبه حقوق مردم مظلوم و حمایت از بیداری اسلامی هستیم و مطالبه‌‌ دیگرحمایت از دختران مسلمان و آزادی دختران زندانی مبارز در راه بیداری اسلامی است.
رستمی خاطرنشان کرد: مطالبه ما عدم تحمیل فضایی است که مانع رشد فضائل عقلی و فضائل جسمی است و در همه ابعاد باید شرایط برای رشد دختران جامعه اسلامی فراهم باشد.
وی اذعان داشت: اگر ما در جامعه‌ای خواهان رشد، ازدواج، تحصیل، ورزش و اشتغال دختران هستیم باید فضا را به گونه‌ای طراحی کنیم که تنها نیاز جنسی القا نشود بلکه دختر باید به فکر رقابت‌های علمی باشد تا جسمی، در غیر این صورت جامعه این چنینی سودی ندارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول