اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

در حاشیه غفلت بسیاری از رسانه‌ها از بیداری اسلامی؛

وقتی زلف پریشان اختلاس دل رسانه‌ها را ‌برد

خبرگزاری فارس: مسئله امروز دنیا نه بحران وال استریت، اختلاس بزرگ در ایران و اعتراض دانشجویان در شیلی که مسئله‌ای به نام "بیداری" است. مفهومی که سرمنشأ‌ آن انقلاب اسلامی ایران است و تمام رخدادهای در اقتفای آن نیز به نفع ایران اسلامی ارزیابی می‌شود. مسئله‌ای که البته بسیاری از رسانه‌های داخلی تا حد از آن غافل مانده‌اند.

وقتی زلف پریشان اختلاس دل رسانه‌ها را ‌برد
 مسئله "بیداری اسلامی" آنقدر حساس بود که طی هفته‌های اخیر، دو اجلاس بزرگ و جهانی پیرامون آن در ایران اسلامی برگزار شد.

اجلاس جهانی بیداری اسلامی و اجلاس حمایت از انتفاضه فلسطین که جدا از تمام محتوای بزرگ خود، شاهد حضور و سخنرانی ولی امر مسلمین جهان، حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای نیز بودند.

در واقع حضور مقام معظم رهبری در این دو اجلاس به عنوان نخستین کسی که در مقابل واژه‌هایی مثل "بهار عربی"، "ناآرامی در کشورهای مسلمان"، "بیداری عربی" و "انقلاب"، بحث بیداری اسلامی را مطرح کردند، بیانگر اهمیت ویژه مفهوم اسلامی بودن حرکات رخ داده در کشورهای مسلمان است.

مقوله‌ای که اگر خوب‌تر به آن نگاه کنیم، آغازی بر تشکیل تمدن بزرگ اسلامی و رسوخ مفهوم بیداری به تمام بدنه جهان است.

اینک مسئله بیداری تمام شقوق جهان را تحت تأثیر قرار داده است و استکبار جهانی پس از سال‌ها پنهان کردن دست چدنی خود در زیر دستکشی مخملین، مشغول نظاره فروریختن هیمنه خویش است.

امروز مسئله بیداری فقط در خاورمیانه و یا در شمال آفریقا دیده نمی‌شود بلکه در مقطع کنونی؛ انگلیس، یونان، اسپانیا، ایالات متحده آمریکا و شیلی نیز منصه‌ای از ظهور به خود آمدن مردم شده‌اند.
و کیست که نداند مسئله امروز دنیا نه بحران وال استریت، اختلاس بزرگ در ایران و اعتراض دانشجویان در شیلی که مسئله‌ای به نام "بیداری" است. مفهومی که سرمنشأ‌ آن انقلاب اسلامی ایران است و تمام رخدادهای در اقتفای آن نیز به نفع ایران اسلامی ارزیابی می‌شود.

اما این معنای مهم در برخی رسانه‌های ایران اسلامی و در کشوری که به عنوان ملهم اصلی بیداری اسلامی در اذهان تمام جهانیان تلقی می‌شود با عریان شدن زلف پریشان اختلاس! تا حدی در حاشیه قرار گرفت.

در واقع دلبری اختلاس از رسانه‌های ما آنقدر بود که اغراق نیست اگر بگوییم دستاوردهای دو اجلاس مهم بیداری اسلامی و حمایت از انتفاضه فلسطین در خارج از ایران بیش از داخل کشور بازتاب و بازخورد داشت. و بسیاری از رسانه‌های داخلی در حد بسیار کمی به این دستاوردهای مهم پرداختند.

اما هنوز هم دیر نیست. اگرچه شاید طی قریب به دو ماه گذشته مسئله اختلاس بیش از اندازه در داخل کشور کش! پیدا کرده است اما توجه به مقوله اهمّ و مهم و رسالت رسانه‌های اسلامی همچنان می‌تواند برخی اشتباهات و کم‌کاری‌ها را جبران کند و ما را به جایگاه اصلی خود یعنی تپندگی در قلب بیداری اسلامی رهنمون باشد.

نگاه مظلومان جهان و کشورهای خیزش کرده همچنان به انقلاب اسلامی است. انقلابی که رهبری معظم، با درایت و خردمندی، استواری آن را در راه بیداری اسلامی و حمایت از حرکت‌های اسلامی در سرتاسر جهان نشان داده‌اند و می‌طلبد تا در این راه، رسانه‌های کشور نیز به رسالت تاریخی خود عمل کنند.
 
-------------------------------------------
تهیه شده در گروه سیاسی خبرگزاری فارس
-------------------------------------------
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول