اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

26 مهر ماه انجام می‌شود؛

برگزاری مسابقه «ترنم تذکر» در سیستان‌و بلوچستان

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان گفت: از 26 مهر ماه جاری مسابقه بزرگ «ترنم تذکر» در سیستان‌و بلوچستان برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقه «ترنم تذکر» در سیستان‌و بلوچستان
حبیب لکزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: این مسابقه بزرگ، از کتاب ترنم تذکر و در دو مرحله منطقه‌ای و شهرستانی و مرحله استانی برگزار می‌شود و تاکنون 10هزار جلد از کتاب ترنم تذکر تهیه و در سطح استان توزیع شده و تا 15 مهرماه سال جاری در سطح شهرستان‌ها و شهرهای استان و در منطقه آزاد اقتصادی چابهار توزیع کتب به همراه شیوه‌نامه اجرایی این مسابقه، کامل خواهد شد.
وی افزود: مسابقه بزرگ کتابخوانی ترنم تذکر گامی موثر برای فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر در سطح این استان است.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر حضور حداکثری کارکنان ادارات و نهاد‌های دولتی، تصریح کرد: این مسابقه بزرگ، با هدف نهادینه کردن فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در بین کارکنان ادارات سطح استان و ترویج آن در بین مردم استان و آموزش غیر مستقیم به کارکنان برای گسترش فریضتین در سطح جامعه، برگزار می‌شود.
 وی با بیان اینکه مرحله نخست این مسابقه شهرستانی است و 26مهرماه سالجاری، آزمون این مرحله برگزار خواهد شد، گفت: این آزمون با همکاری ادارات آموزش و پرورش در تمامی شهرستان‌ها و شهرهای استان انجام می‌شود.
لکزایی ضمن تاکید بر اینکه زمان دقیق اخذ آزمون شهرستان در ساعت هشت صبح مورخ 26مهر ماه سال جاری به صورت متمرکز و همزمان در سراسر استان برگزار می‌شود، بیان کرد: پس از اتمام مرحله اول، از میان نفرات برتر تمام ادارات و نهادها از هر شهرستان و شهر، به قید قرعه سه نفر انتخاب و برای اجرای مرحله دوم به ستاد احیای استان ارسال می‌شود.
وی گفت: در این مرحله پس از مهلت مناسب برای برگزیدگان برای مطالعه مجدد کتاب ترنم تذکر، آزمون کتبی دوم در مرکز استان برگزار می‌شود که از میان این افراد به 14 نفر برتر، جوائز نفیسی همچون حج عمره، سفر به عتبات عالیات و سکه بهار آزادی اهداء خواهد شد.
 لکزایی افزود: این آزمون بسیار مهم و با اهمیت است و از همه کارکنان ادارات ضمن در‌خواست شرکت در این مسابقه، مطالعه دقیق و با حوصله کتاب ترنم تذکر را خواهان هستیم.
وی ادامه داد: بعد از برگزاری آزمون مرحله نخست در هر شهرستان، پاسخ نامه‌ها به سرعت تصحیح شده و فهرست کارکنان هر اداره با اعمال نمره کسب شده برای اهداء هدیه از سوی آن اداره یا نهاد ارسال می‌شود.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به اولویت کاری، نهادینه شدن اجرای طرح تذکر لسانی نوسط ستاد های احیای امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه، افزود: گسترش و فرهنگ سازی تذکر لسانی در سطح جامعه لازم است چرا که امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای جامع و عمومی است که همه بخش‌های فرهنگی و غیر فرهنگی را در برگرفته و تحت تاثیر قرار می‌دهد.
‌وی تصریح کرد: رسالت و هدف اصلی این ستاد این است که مردم از زبان و بیانشان در راستای سالم سازی و اصلاح جامعه بهره بگیرند و این اقدام تحت عنوان تذکر لسانی در سطح جامعه مطرح است.
دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان ادامه داد: تذکر لسانی از نظر ما به چوب و چماق و درگیری و برخورد نیاز ندارد بلکه با ابزار محبت و تذکر زبانی انجام می‌شود، البته زمانی تذکر لسانی نتیجه بخش است که همه مردم چنین رسالتی را برای خود قائل باشند و همه نارسایی‌های ناسالم را به یکدیگر تذکر دهند و اگر این فرهنگ در بین مردم جا افتد و همه در برابر آن احساس مسئولیت کنند، امر به معروف و نهی از منکر به یک رفتار اجتماعی تبدیل می‌شود.
لکزایی یادآور شد: مسابقه بزرگ کتابخوانی ترنم تذکر به همت و تلاش معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان و با همکاری معاونت ادارات و کارخانجات ستاد احیای، اداره کل آموزش و پرورش استان و صدا و سیما مرکز زاهدان، در سیستان‌و بلوچستان برگزار می‌شود. 
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول