اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پارس‌آباد:

آیین‌های شادی ائمه را با شکوه برگزار کنیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه پارس‌آباد گفت: ما وظیفه داریم همان‌گونه که آیین‌های عزاداری ائمه را با شکوه برگزار می‌کنیم، آیین‌های شادی و سرور ائمه اطهار را نیز با شکوه و گسترده‌تر از هر مناسبتی برگزار کنیم.

آیین‌های شادی ائمه را با شکوه برگزار کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی علوی عصر امروز در جلسه ستاد برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در پارس‌آباد اظهار داشت: با تدارک گسترده این برنامه‌ها در ایام ولادت و شادی ائمه اطهار به یقین قلب آنها از مؤمنان و مسلمانان شاد و مسرور شده و زمینه یک تحول و فراگیری شور و شعف همگانی نیز بهتر فراهم شده و بسترسازی می‌شود.
وی با یادآوری این‌که دهه کرامت فرصت مناسب برای انتقال ارزش‌های اسلام ناب و اصیل دینی است، تصریح کرد: ما امروز وظیفه داریم نسل آینده را با کرامت و عزت ائمه اطهار و پیروان حقیقی آنها آشنا کنیم که در این زمینه ضرورت دارد هر ایرانی زندگی امام رضا (ع) و خواهر گرانقدر او را شایسته بشناسد و آنها را برای دیگران نیز بازگو کند.
علوی خاطر نشان کرد: این نهایت بی‌انصافی است که با وجود پذیرا بودن امام رضا (ع) در کشورمان و ادای احترام به ساحت ثامن‌الائمه (ع) به گونه‌ای رفتار کنیم که با کمترین آگاهی و بینش اطلاعات لازم و کافی را از امام هشتم و نحوه زندگی و مراجعت او به ایران نداشته باشیم در حالی که از سویی ادعا کنیم که پیرو ائمه و امام غریب هستیم.
وی با قدردانی از برگزاری آیین‌های گرامیداشت این ایام و تداوم آن تا سالروز میلاد امام رضا (ع) اضافه کرد: ما باید عموم مردم را به برگزاری با شکوه و تقویت جشن‌های مردمی و ملی دعوت کنیم تا همه در این برنامه‌ها بتوانند مشارکت کرده و حضوری فعال داشته باشند.
امام جمعه پارس‌آباد ادامه داد: تقویت به اجرای با شکوه این برنامه‌ها و تلاش برای غنی و محتوایی کردن اجرای این برنامه‌‌ها از سیاست‌هایی است که می‌تواند در مناطق مرزی به جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمن کمک کرده و تقویت فرهنگ مذهبی و دینی را زمینه‌ساز شود.
به گزارش فارس، فرماندار پارس‌آباد نیز در این جلسه با اشاره به مرزی بودن شهرستان پارس‌آباد از مسئولان و متولیان برگزاری برنامه‌های دهه کرامت خواست تا برای این ایام برنامه‌های محتوایی و همسو با ذائقه جوانان را برگزار کنند تا جوانان بیشتر با زندگی و سیره ائمه اطهار به ویژه امام رضا (ع) آشنا شوند.
ولی کریمی یکی از توصیه‌های ائمه اطهار را در انجام برنامه‌های مختلف رعایت الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف توصیف کرد و گفت: ‌اسراف شایسته چهره نظام اسلامی نیست و باید با محتوایی کردن برنامه‌ها از برخی حرکت‌های اسراف‌گونه ممانعت کنیم.
فرماندار پارس‌آباد با اشاره به اجرای موفق طرح‌های هدفمند کردن یارانه‌ها و ممانعت از برخی اسراف‌ها در مقاطع مختلف اتفاقات اجتماعی افزود: با رعایت الگوی مصرف و نهادینه کردن فرهنگ درست مصرف می‌توانیم بر بسیاری از مشکلات فایق آمده و نشاط و شادابی را در جامعه تقویت کنیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول