اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خادم حرم مطهر امام رضا (ع):

25 هزار نفر در حرم امام رضا (ع) خدمت می‌کنند

خبرگزاری فارس: خادم حرم مطهر امام رضا (ع) گفت: 25 هزار نفر در حرم امام رضا به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

25 هزار نفر در حرم امام رضا (ع) خدمت می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد حسین اسداللهی امروز در مراسم جشن زیر سایه خورشید در زنجان اظهار داشت: 5 هزار نفر از خادمان حرم مطهر امام رضا (ع) اعضای ثابت محسوب می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه افرادی که در حرم امام رضا (ع) خدمت می‌کنند شغل دیگری نیز دارند، خاطر نشان کرد:‌ 2 هزار نفر از خادمان حرم به صورت نیمه وقت خدماتی را به زائران ارائه می‌دهند.
خادم حرم مطهر امام رضا (ع) با اشاره به اینکه خدمات آستان قدس رضوی در هشت شیفت به زائران ارائه می‌شود، ادامه داد: حداقل مدرک ورود به بخش خادمین آستان قدس رضوی داشتن مدرک کارشناسی است.
وی اضافه کرد:‌ چهار رسته اصلی خادم، فراش، کفشبان و دربان در حرم مطهر امام رضا (ع) به زائرین خدمات ارائه می‌دهند.
اسداللهی با اشاره به اینکه امسال چهارمین سال برگزاری مراسم جشن زیر سایه خورشید در دهه کرامت است،‌افزود: آستان قدس رضوی، شبکه جوانان رضوی و کاروان رضوی از جمله نهادهایی هستند که در برگزاری مراسم زیر سایه خورشید همکاری داشته‌اند.
وی با بیان اینکه شهید باهنر و رجایی از معلمین برجسته کشور بودند، تصریح کرد:‌ حضور دانش‌آموزان و مسئولان آموزش و پرورش در مراسم زیر سایه خورشید موجب آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با فرهنگ رضوی است.
خادم حرم مطهر امام رضا (ع) با اشاره به اینکه شبکه جوانان رضوی با عنوان "شجر"  نامیده می‌شود، ادامه داد: دانش آموزان و جوانان استان زنجان نیز می‌توانند در این شبکه عضو شوند.
وی با بیان اینکه عضویت در شبکه جوانان رضوی شجر فرصت شرکت در برنامه‌های حضوری و غیر حضوری آستان قدس را فراهم می‌آورد، اضافه کرد: حضور در این برنامه‌ها برای جوانان توفیق و برکت به همراه دارد.
اسداللهی اظهار داشت: شیوه عضویت در شبکه جوانان رضوی شجر به دو روش مراجعه به سایت شجر و یا ارسال عدد هشت به شماره پیامک 100888 است.
وی با شاره به اینکه جشن زیر سایه خورشید منتسب به امام رضا (ع) و در دهه کرامت است، یادآور شد: دانش‌آموزان و نوجوانان باید به فرهنگ رضوی و اهل بیت به عنوان الگوی زندگی توجه زیادی داشته باشند.
خادم حرم مطهر امام رضا (ع) در پایان برنامه احادیثی با مضامین نیکی به پدر و مادر، اداره خانواده، انتخاب دوست و ... از زبان امام رضا (ع) نقل کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول