اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی خوزستان:

برخورد با دارندگان تجهیزات ماهواره تشدید می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی خوزستان از تشدید برخورد با دارندگان تجهیزات ماهواره در سطح استان خبر داد.

برخورد با دارندگان تجهیزات ماهواره تشدید می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سردار محمدرضا اسحاقی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته ناجا، اظهار داشت: برخورد با نصاب‌ها، توزیع‌کنندگان و تولیدکنندگان تجهیزات دریافت از ماهواره آغاز شده و در این زمینه کشفیات خوبی هم داشته‌ایم.
وی  بدون اشاره به آمار کشفیات ماهواره در خوزستان، تصریح کرد: در حال حاضر در سطح استان خوزستان به دلیل پوشش وسیع ماهواره در استان، جنبه‌های ارشادی و تذکری مورد نظر بوده و شهروندان هم در این مورد همکاری خوبی با پلیس داشته‌اند.
فرمانده نیروی انتظامی خوزستان بیان کرد: در حال حاضر نیروهای پلیس به دارندگان تجهیزات دریافت از ماهواره تذکر می‌دهند و در مرحله بعد، در صورت بی‌توجهی به تذکر پلیس، ماموران در این زمینه وارد عمل می‌شوند و خود نسبت به جمع‌آوری اقدام می‌کنند. پس از پایان هفته ناجا، برخورد با توزیع‌کنندگان و استفاده‌کنندگان تجهیزات دریافت از ماهواره شدت می‌یابد.
وی ادامه داد: استفاده از این‌گونه تجهیزات ممنوع است و در مرحله نخست، ۶۰۰ هزار تومان جریمه نقدی دارد.
اسحاقی گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۶ هزار و ۷۸۲ سارق و مالخر در استان دستگیر شده است.
وی تصریح کرد: در نیمه دوم سال ۸۹ و شش ماهه ابتدایی سال جاری اقدامات بسیاری برای برخورد با سارقان انجام شده است. معضلی که در گذشته وجود داشت این بود که شدت مجازات مجرمان اندک بود، ولی در یک سال گذشته با همکاری دستگاه قضایی، با سارقان و مجرمان با شدت بیشتری برخورد می‌شود و میزان وقوع جرائم هم در این مدت کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است. 

 * نیازمند ارتباط با همه اقشار جامعه
فرمانده نیروی انتظامی خوزستان گفت: در یک دهه گذشته پلیس رویکردی جامعه‌محور داشته است، زیرا ماموریت‌های این نیرو کاملا اجتماعی است و با آحاد جامعه در ارتباط مستقیم است، در نتیجه نیازمند ارتباط مستقیم با افراد جامعه هستیم.
به گفته این مقام مسئول، انجام فعالیت‌های محله‌محور، مسجدمحور و مدرسه‌محور در برنامه نیروی انتظامی قرار دارد و نیروهای پلیس با حضور در این اماکن، به صورت مستقیم با بدنه جامعه ارتباط برقرار می‌کنند و در نتیجه اولویت‌های کاری مشخص می‌شود.
اسحاقی افزود: خوشبختانه در حال حاضر تعامل بسیار خوبی میان نیروی انتظامی و دستگاه‌هایی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با تامین امنیت در ارتباط هستند، ایجاد شده است، ولی نباید به این سطح از تعامل اکتفا کرد و باید با رفع نواقص، شرایط را برای افزایش تعامل و همکاری در تامین امنیت فراهم کرد.
وی ادامه داد: با انجام مطالعات می‌دانی و حضور در بدنه اجتماع، اولویت‌های کاری پلیس مشخص می‌شوند و این اولویت‌ها در برنامه کاری پلیس قرار می‌گیرد. اعتقاد بر این است که پلیس زمانی در انجام فعالیت‌ها و وظایف‌اش موفق خواهد بود که مردم را محور فعالیت‌هایش قرار دهد و از نگاه و منظر مردمی به تامین امنیت در جامعه بنگرد.
فرمانده انتظامی خوزستان تاکید کرد: همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در تولید امنیت نقش دارند. امنیت مانند یک مثلث است و نیروی انتظامی، دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و شهروندان به عنوان سه ضلع این مثلث در تامین امنیت نقش دارند. در این زمینه شهروندان نقش مهمی بر عهده دارند؛ پلیس هم باید با استفاده از تجهیزات و ابزارهای مدرن، بسترهای لازم برای تامین امنیت در جامعه را فراهم کند.

* کاهش ۲۰درصدی مراجعه به کلانتری‌ها
فرمانده نیروی انتظامی خوزستان با اشاره به موضوع احساس امنیت در خوزستان، اظهار کرد: این احساس در گذشته در استان اندک بود، ولی بررسی‌ها و نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که سطح احساس امنیت در استان ارتقا یافته است. به طوری که در شش ماهه نخست سال جاری تعداد تماس‌های مردمی با پلیس ۱۱۰، ۲۶ درصد و مراجعه حضوری به کلانتری‌ها هم در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.
اسحاقی گفت: همچنین بر اساس نظرسنجی‌های سال ۸۹، میزان رضایت عمومی از عملکرد پلیس در سال ۸۹ در مقایسه با سال ۸۸ حدود ۱۴ درصد افزایش یافته است. البته این آمار به این معنی نیست که جرمی در استان اتفاق نمی‌افتد، بلکه به دلیل افزایش سطح آگاهی شهروندان، احساس امنیت در استان هم ارتقا یافته است.

* روزشمار هفته ناجا
وی در ادامه برنامه‌های هفته ناجا در خوزستان را تشریح کرد و گفت: هفته ناجا از ۱۳ مهرماه آغاز می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، در این هفته توانمندی‌های نیروی انتظامی در معرض دید شهروندان قرار می‌گیرد.
فرمانده انتظامی خوزستان افزود: پلیس در همه روزهای سال درگیر ماموریت‌ها و انجام اقدامات مختلف برای تامین امنیت جامعه است و در هفته ناجا فرصتی فراهم می‌شود که اقدامات و فعالیت‌های انجام شده، به صورت دسته‌بندی شده به شهروندان ارائه شوند و به این ترتیب سطح تعامل پلیس با مردم هم ارتقا یابد.
اسحاقی گفت: «سهم من در امنیت اجتماعی» به عنوان شعار محوری هفته ناجا در سال ۹۰ انتخاب شده است. این شعار، سوال مهمی است که همه افراد جامعه و دستگاه‌های دولتی باید این سوال را از خود بپرسند و از نتیجه دقت و بررسی این شعار، راهکارهای تامین امنیت در جامعه حاصل شود.
اسحاقی بیان کرد: چهارشنبه، ۱۳ مهرماه نخستین‌روز هفته ناجا است و با عنوان «پیشگیری اجتماعی، مشارکت عمومی، امنیت و آرامش» نامگذاری شده است. در این روز برنامه‌هایی مانند ارائه خدمات درمانی در مناطق مرزی و محروم، افتتاح نمایشگاه مجازی، زنگ انضباط اجتماعی، همایش همیاران پلیس و فرهنگ‌یاران ترافیک، عملیات رزمی یگان ویژه، همایش دهیاران محله و نشست با سران طوایف و ریش‌سفیدان در مناطق مرزی اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: پنجشنبه، ۱۴ مهرماه با عنوان «پلیس، مومن، متعهد، ایثارگر، امنیت و آرامش» نامگذاری شده و در این روز برنامه‌هایی مانند غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، تجلیل از خانواده‌های شهدا و جانبازان و انجام عملیات یگان ویژه پیش‌بینی شده است.
فرمانده نیروی انتظامی خوزستان افزود: جمعه، ۱۵ مهرماه با عنوان «جامعه ایمانی، حفظ ارزش‌ها، امنیت و آرامش» نامگذاری شده و در این روز هم برنامه‌هایی ازجمله شرکت در نماز جمعه، نمایش اقتدار یگان ویژه و برگزاری مانور شهری موتورسواران قانونمند اجرایی می‌شود. اسحاقی با بیان این‌که شنبه، ۱۶ مهرماه با عنوان «خانواده، مدرسه، نهادهای اجتماعی، امنیت و آرامش» نامگذاری شده است، گفت: در این روز افتتاح شهرک ترافیک، بازدید دانش‌آموزان از یگان‌های انتظامی، همایش پلیس و اصناف و حضور فرماندهان در مساجد پیش‌بینی شده است.
وی افزود: یکشنبه، ۱۷ مهرماه با عنوان «پلیس، دانش، پژوهش، فناوری، امنیت و آرامش» نامگذاری شده و در این روز برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی و ارائه خدمات انتظامی مضاعف به شهروندان پیش‌بینی شده و در روز دوشنبه، ۱۸ مهرماه هم با عنوان «پلیس، مقتدر، هوشمند، حرفه‌ای، امنیت و آرامش» هم مراسم صبحگاه مشترک، نمایش اقتدار و عملیات یگان ویژه، همایش دفاع شخصی، نمایش اقتدار مرزبانان و افتتاح پروژه‌های عمرانی در دستور کار است.
فرمانده نیروی انتظامی خوزستان تاکید کرد: در آخرین روز هفته ناجا که با نام «پلیس، قانون، حکومت، امنیت و آرامش» نامگذاری شده، ملاقات مردمی فرماندهان و دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان در برنامه است.
وی خاطرنشان کرد: معرفی پلیس به عنوان نهادی دانش‌بنیان از دیگر برنامه‌های هفته ناجا است. در حال حاضر همه اقدامات و فعالیت‌های نیروی انتظامی خوزستان بر پایه بررسی‌های می‌دانی، مطالعات علمی، استفاده از آخرین یافته‌های علمی و با تکیه بر تعالیم دینی و باورهای اجتماعی استوار است و استفاده از ابزار‌ها و تجهیزات مدرن در برخورد با مجرمان و کنترل جرائم، از اولویت‌های پلیس است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول