اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

بیان احکام از مهمترین کارکردهای روحانیت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: بیان احکام یکی از مهمترین کارکردهاست و هیچ تردیدی در قداست، ضرورت و اهمیّت آن نیست.

بیان احکام از مهمترین کارکردهای روحانیت است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار اعضای ستاد ترویج احکام دین اظهار کرد: این فرصتی که برای روحانیون برای تبلیغ دین، ترویج معارف اهل بیت (ع)، بیان احکام و آموزه‌های دینی ایجاد شده از برکات نظام جمهوری اسلامی است و باید با برنامه‌ریزی منظم و دقیق از این ظرفیت موجود حداکثر بهره را برد.
وی با اشاره به اینکه فراهم شدن چنین بستر مناسبی برای ابلاغ و ترویج معارف الهی همواره آرزوی بزرگان و علمای دین بوده است گفت: ما این فرصت را مدیون رهبری امام خمینی(ره)، خون پاک شهدا و همراهی مردم مومن کشور اسلامی هستیم.
 امام جمعه قم افزود: بیان احکام فریضه‌ای با اهمیت است و افرادی که افتخار تصدی آن را پیدا می کنند با وجدانی آرام و قلبی راحت به انجام این کار می‌پردازند.
 وی با بیان اینکه احکام و معارف دین از بدو خلقت دغدغه مدیر هستی بوده خاطر نشان کرد: مهریه حضرت حوا نیز بیان احکام الهی بوده است.
سعیدی عنوان کرد: قبل از انقلاب اسلامی دشمنان اسلام بیان و انتشار احکام توسط روحانیون را امری کوچک جلوه داده بودند در حالی‌که بیان احکام الهی از مهمترین فرایض دینی است. 
 وی یادآورشد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ظرفیت‌ها و زمینه مناسب برای بیان احکام دین ایجاد شده و روحانیون باید با ارج گذاری و قدرشناسی حداکثر توانایی خود را برای نشر معارف الهی و احکام دینی به کار می‌گیرند.
انتهای پیام،/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول