اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تابلوی مغازه‌های نان سبوس‌دار جمع‌آوری می‌شود؛

نان‌های انسانی با سبوس حیوانی

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: سبوسی که در نان‌های فعلی عرضه می‌شود سبوس مورد استفاده دام و طیور است و قابلیت مصرف انسانی ندارد.

نان‌های انسانی با سبوس حیوانی
غلام حسین صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه در اذهان عمومی به غلط جا افتاده که نان باید سفید باشد، اظهار داشت: سبوس موجود در نان‌هایی که در حال حاضر در نانوایی‌هایی که با عنوان نان سبوس‌دار به مردم نان عرضه می‌کنند، 15درصد است و به تازگی تنها یکی از کارخانجات آرد با سبوس هفت درصد تولید و به بعضی از نانوایی‌ها عرضه می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه سبوسی که در نان‌های فعلی عرضه می‌شود سبوس مورد استفاده دام و طیور است و قابلیت مصرف انسانی ندارد، تصریح کرد: البته وجود سبوس در نان از نظر تغذیه‌ای بر ارزش نان می‌افزاید اما با سبوس فعلی مورد استفاده نانوایان تفاوت دارد.

* سبوس نان‌های بازار سبوس دام و طیور است
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: در گذشته نان به خودی خود سبوس داشت و درصدی از آرد را سبوس تشکیل می‌داد و برای سلامتی مفید بود که پس از هدفمند شدن یارانه‌ها و افزایش نرخ نان سبوس نان گرفته و منتفی شد.
وی ادامه داد: سبوسی که در حال حاضر به صورت دستی تهیه و جدا در نانوایی‌ها به نان اضافه می‌شود، برای انسان‌ها قابل استفاده نیست، البته برای سلامتی چندان ضرری ندارد اما استفاده آن غیر قانونی است.
صادقیان تاکید کرد: باید تابلوهای مغازه نانوایی‌هایی که با عنوان نان سبوس‌دار، نان عرضه می‌کنند، پایین کشیده و جمع‌آوری شود.
وی گفت: تنها نانوایی‌های بربری و واحدهای خبازی خاص که با تصمیم تعزیرات آرد و نان مجوز عرضه نان سبوس‌دار از آردی که خودش حاوی سبوس است، می‌توانند این مدل نان را عرضه کنند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول