اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

همایش مجریان و دست اندرکاران انتخابات -2 و پایانی

نجار: انتخابات سال‌های آینده 100 درصد رایانه‌ای برگزار می شود

خبرگزاری فارس: وزیر کشور گفت که وزارت کشور سنگ بنایی گذاشتیم که در آینده برگزاری انتخابات صد در صد رایانه‌ای شود.

نجار: انتخابات سال‌های آینده 100 درصد رایانه‌ای برگزار می شود
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، مصطفی محمد نجار وزیر کشور که صبح امروز در همایش مجریان و دست اندرکاران انتخابات در محل وزارت خانه متبوع خود سخن می‌گفت با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و تبریک به مناسبت میلاد حضرت معصومه گفت فرآیند برگزاری انتخابات با یک آهنگ مناسب پیش می‌رود و وزارت کشور و به طبع آن ستاد انتخابات برنامه‌های روشنی را برای برگزاری انتخابات باشکوه نهمین دوره ریاست جمهوری دارد.

وی تحقق بخش قابل توجهی از اقدامات دولت را مرهون استانداران و همه کارگاران دولت خواند و افزود: وزارت کشور، وزارتخانه‌ای حاکمیتی و فرا بخشی است که پیش برنده سیاست‌های دولت در داخل کشور است. 

وزیر کشور یکی از موفق‌های بزرگ دولت را اجرا موفق قانون هدفمندی یارانه‌ها بر شمرد و خاطرنشان کرد: در بخش‌های مختلف وزارت کشور همچون یک خانواده منسجم و هماهنگ عمل کرد که مصداق آن را در بحث هدفمندی یارانه‌ها عنوان کرد. برنامه ریزی برنامه‌ریزان بر اساس اسناد بالا دستی و نیز اجرای صحیح آن را از اقدامات مهم مجریان و دست اندرکاران کشور به ویژه امر انتخابات عنوان کرد و اظهار داشت: باید همه ما همچون یک خانواده بزرگ هماهنگی داشته باشیم که البته امروز وزارت کشور در اوج هماهنگی‌های خود است.

نجار یکی از هماهنگی‌های خوب دستگاه‌ها به ویژه در وزارت کشور را اقدامات موثر نهادها در مقابله با فتنه 88 عنوان کرد و یادآور شد: در فتنه 88 ایادی سلطه از طریق جنگ نرم به دنبال ایجاد چالش در کشور بودند و اقدامات ذلیلانه‌ای را انجام دادند که البته با هوشیاری مردم و هماهنگی بین نهاد‌ها ناکام ماندند.

وی هماهنگی در ستاد انتخابات کشور را در حال حاضر بسیار خوب دانست و افزود: خوشحالیم که امروز دولت در همه عرصه‌ها با موفقیت وارد شده که نمونه آن آثار مثبت سفرهای استانی است.

وزیر کشور به دور چهارم سفرهای استانی اشاره کرد و افزود: در این دوره از سفرها نتایج 3 دوره پیش جمع بندی و مرور می‌شود که تا اگر اشکالاتی هست جبران شود.


نجار تداوم طرح تحول اقتصادی را از اقدامات مهمی بر شمرد که دولت پیگیر آن است.

وی به بخشی از موفقیت‌های دولت‌های نهم و دهم اشاره و یادآور شد: در حوزه صادرات غیر نفتی پیش از این 7 میلیارد صادرات بود که الان به 32 میلیارد رسیده و  تا 45 میلیارد هدف گذاری شده و در حوزه سیمان این میزان 32 میلیون تن تا دولت نهم بود که الان به 74 تن رسیده است و امروز ایران در حوزه سد سازی به سومین کشور دنیا تبدیل شده است بنابراین اینها بخشی از موفقیت های دولت است. 

وزیر کشور با تشبیه سراسر کشور به یک کارگاه سازندگی گفت: البته عده‌ای به دلیل کارهایی که در کشور شده است ناراحت‌اند که در راس آنها استکبار جهانی است و سیاه نمایی و زیر سؤال بردن خدمات را دنبال می‌کنند که البته باید معاونین سیاسی استانداری‌ها با زیرکی و هوشیاری این گونه خطوط دشمن را شناسایی و برای مردم ایجاد امید کنند.

نجار بحث اطلاع رسانی را یک راهبرد بسیار مهم خواند و افزود: باید خدمات به مردم اطلاع رسانی شود. البته برخی از رسانه‌های امپریالیسم که دنبال منافع ابرقدرت‌ها هستند به دنبال خدشه در نقاط قوت جمهوری اسلامی هستند و این کار را از طریق تبلیغات انجام می‌دهند از این رو امر اطلاع رسانی برای ما بسیار مهم و ضروری است.

عضو کابینه دهم در ادامه سخنرانی خود در نشست مجریان و دست اندرکاران اجرای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به بحث بیداری اسلامی و تاثیر انقلاب اسلامی بر روی آن اشاره کرد و گفت: علی رغم همه دشمنی‌های که صورت گرفته جمهوری اسلامی ایران امروز برای کشورها و ملت‌های منطقه به الگویی مهم تبدیل شده است.

وی یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران برگزاری انتخابات عنوان کرد و افزود: علی رغم تلاش‌های دشمنان مردم از ابتدای انقلاب تا کنون در همه انتخابات‌ها با شکوه شرکت کرده‌اند و دشمنان از این موضوع مایوس شده‌اند؛ این نقطه اقتدار نظام اسلامی است که امیدواریم در 12 اسفند نیز مردم همچون گذشته باشکوه در انتخابات شرکت کنند.

وزیر کشور به مجریان و دست اندرکاران امر انتخابات در سراسر کشور توصیه کرد که همه باید طبق مر قانون عمل کنند و این امر یک راهبرد در وزارت کشور است.

نجار عدم دخالت در امر انتخابات، صیانت از آرای ملت و جلوگیری از ایجاد فضای متشنج را از دیگر وظایف مجریان انتخابات عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات رایانه‌ای نیز گفت: امسال قرار است انتخابات در حدود 10 درصد از حوزه‌های انتخاباتی رایانه‌ای برگزار شود که البته بالای 95 درصد از فرآیند انتخابات رایانه‌ای است.

وزیر کشور تاکید کرد: در وزارت کشور سنگ بنایی گذاشتیم که در آینده برگزاری انتخابات صد در صد رایانه‌ای شود.

نجار سپس به دست اندرکاران و مجریان انتخابات متذکر شد که همه قوانین و مقررات مربوط به فرآیند انتخابات را مطالعه و به دقت مرور کنند تا هیچ گونه‌ نقطه ابهامی برایشان وجود نداشته باشد.

وی با توصیه به مجریان و دست اندرکاران انتخابات برای تامل در ترکیب هیئت‌های اجرایی تاکید کرد: مردم مجری انتخابات هستند و ما برگزار کننده آن از این رو باید همه شرایط برای انتخابات باشکوه فراهم شود. 

وزیر کشور به تجربه های دولت نهم و دهم در برگزاری انتخابات مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: در هر 4 انتخاباتی که این دولت برگزار کرده حد نصاب مشارکت مردم بالا رفته است تا جایی که در هشتمین دوره انتخابات 4.19 درصد، در چهارمین دوره خبرگان 14.68 درصد، در سومین دور شوراهای اسلامی 14.87 درصد و ریاست جمهوری دهم 23.53 درصد میزان مشارکت نسبت به قبا افزایش داشته است.

نجار ابراز امیدواری کرد که دست اندرکاران و مجریان برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از هماهنگی بسیار بالای برخوردار باشند و به مر قانون عمل کنند.

وی همچنین به مجریان و دست اندرکاران انتخابات توصیه کرد که از طریق همایش‌ها و نشست های توجیهی و هماهنگی بین بخشی فرآیند برگزاری انتخابات را انجام دهند.

وزیر کشور با بیان اینکه شورای نگهبان رایانه‌ای برگزاری کردن انتخابات تست و تایید کرده است به دست اندرکاران اجرای انتخابات متذکر شد که نباید از امکانات دولتی در حوزه انتخابات استفاده شود. ضمن آنکه باید ثبات مدیرت وجود داشته باشد.

نجار در خاتمه ابراز امیدواری کرد که در 12 اسفند شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات باشیم.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول