اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان البرز خبر داد:

شرکت ۹ هزار نفر در جشنواره ملی کتابخوانی

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از شرکت بیش از ۹ هزار نفر در جشنواره ملی کتابخوانی رضوی خبر داد.

شرکت ۹ هزار نفر در جشنواره ملی کتابخوانی
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ قادر آشنا شامگاه یکشنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره نهضت ملی کتابخوانی رضوی که با همت مسئولان فرهنگی استان البرز برگزار شد، طی سخنانی به تشریح دستاوردهای این جشنواره پرداخت و گفت: بیش از نه هزار نفر در این برنامه فرهنگی شرکت کردند.
وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود 54 درصد از شرکت کنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند که نسبت به آقایان حدود هشت درصد بیشتر بودند.
این مسئول افزود: ما برای اینکه بدانیم شرکت‌کنندگان از چه گروه سنی هستند، به پالایش آمارهای موجود پرداخته و متوجه شدیم که 18 درصد زیر 18 سال، 39 درصد زیر 30 سال، 34 درصد زیر 50 سال و مابقی از میان افراد بالای 50 سال بودند.
به گفته آشنا، 6 درصد از شرکت کنندگان دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا و 62 درصد نیز دارای مدرک تحصیلی دیپلم تا کارشناسی بودند.
وی خاطرنشان کرد: به غیر از استان سیستان و بلوچستان که هیچ شرکت‌کننده‌ای در این جشنواره نداشت، استان البرز دارای بیشترین جمعیت شرکت کننده در جشنواره فوق بود و در این میان 59 درصد را شهروندان کرجی تشکیل می‌دهند.
دبیر جشنواره ملی نهضت کتابخوانی رضوی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تلاش‌های خود را برای چاپ و توزیع کتاب‌هایی با مضامین دینی به صورت چشم‌گیری افزایش داده است، گفت: معتقدیم فرهنگ کتابخوانی باید در خدمت ترویج و گسترش فرهنگ و اندیشه ناب اسلامی برای آگاه‌سازی جوانان قرار گیرد.
قادر آشنا یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این جشنواره را حضور افرادی از برادران و خواهران اهل تسنن عنوان کرد و گفت: 14 نفر از شرکت کنندگان از هموطنان اهل تسنن بودند.
وی در پایان اظهار داشت: همچنین 15 نفر نیز غیر ایرانی بوده و از کشورهای دیگر برای شرکت در جشنواره ملی نهضت کتابخوانی رضوی ثبت‌ نام کردند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول