اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی خلخال:

2.5 تن گوشت فاسد در خلخال ضبط شد

خبرگزاری فارس: رئیس دامپزشکی شهرستان خلخال گفت: در شش ماهه اول سال جاری 2.5 تن گوشت فاسد و غیر قابل مصرف در شهرستان خلخال ضبط شد.

2.5 تن گوشت فاسد در خلخال ضبط شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محسن سعیدی پیش از ظهر امروز به مناسبت فرارسیدن روز دامپزشکی در دیدار با امام جمعه شهرستان خلخال اظهار داشت: در سال جاری 75 درصد واحدهای اپیدمیولوژیک خلخال علیه بیماری سیاه‌زخم واکسینه شده‌اند.
وی به نظارت بر کشتار شهر خلخال در کشتارگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در سال جاری بیش از یک هزار راس گاو و یک هزار و 300 راس گوسفند و بز نظارت شده و 2.5 تن گوشت قرمز غیر قابل مصرف ضبط شده است.
رئیس دامپزشکی خلخال با اشاره به اینکه تمام واحد‌های دامی و کشتارگاه‌‌ها در شهرستان خلخال بررسی و بازرسی پزشکی می‌شوند، ابراز داشت: در شهرستان خلخال با نظارت اکیپ‌های بهداشتی و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی تلاش می‌شود تا مواد غذایی دامی به صورت پاک و کاملاً بهداشتی به دست مردم برسد.
این مسئول با یادآوری اینکه در شهرستان خلخال کشتارگاه‌های سنتی را به مرور از چرخه کارکرد خارج می‌کنیم، بیان داشت: در صدد صنعتی کردن کشتارگاه‌ها در راستای حمایت از ترویج تغذیه سالم هستیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این دیدار امام جمعه شهرستان خلخال نیز سلامتی را بزرگترین نعمت برای بشریت از سوی خداوند اعلام کرد و گفت: کوتاهی عمدی و غیر‌عمدی مجموعه دامپزشکی به لحاظ رابطه شغلی و کاری با کشتارگاه و محصولات تولید شده و فرآورده‌های خام دامی می‌تواند ضرر‌های جبران‌ناپذیری بر سلامت مردم وارد کند.
حجت‌الاسلام امیر رشتبری اضافه کرد: در هر شغل و صنفی هستیم باید زمینه تعبد و بندگی برای خدا را فراهم آوریم.
وی به وظیفه اخلاقی و وجدانی دامپزشکان در حیطه وظایف کاری‌شان اشاره کرد و گفت:‌ ارائه خدمات به مردم در ارائه فرآورده‌های خام از جمله گوشت قرمز وظیفه سنگین و دشواری است و دامپزشکان باید نهایت خدمت و توجه در خدمت‌رسانی به مردم را داشته باشند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول