اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سیستان‌و‌بلوچستان؛

465 مسجد به کانون فرهنگی و هنری مجهز هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 4 هزار و 500 مسجد در استان وجود دارد که 465 مسجد به کانون فرهنگی و هنری مجهز هستند.

465 مسجد به کانون فرهنگی و هنری مجهز هستند
حجت‌الاسلام عباس دانشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: بیش از 30 هزار نفر در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان عضو هستند که 58 درصد از اعضای کانون‌های مساجد استان دخترند.
وی افزود: با هدف جذب جوانان و نوجوانان به فعالیت‌های علمی و فرهنگی در مساجد استان سیستان و بلوچستان، 220 کانون فرهنگی و هنری راه‌اندازی می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: استفاده از کتاب‌های رایگان و تجهیزات پیشرفته علمی از جمله مزایای عضو شدن در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.
دانشی تصریح کرد: سرانه حمایتی از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در روستاهای استان افزایش می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: سالانه 650 هزار تومان سرانه حمایتی به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در روستاها اختصاص می‌یابد و این در حالی است که سرانه حمایتی از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در شهرها 550 هزار تومان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: اواخر مهرماه جاری، همایش مسئولان دبیرخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کل کشور در زاهدان برگزار می‌شود.
دانشی یادآور شد: ارائه گزارش عملکرد دبیرخانه‌های کل کشور، طراحی و تدوین برنامه برای شش ماه آینده، تصمیم‌گیری نهایی در مورد افزایش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان سیستان و بلوچستان از جمله اهداف برگزاری این همایش است.
وی افزود: همایش مسئولان دبیرخانه‌های کانون های فرهنگی و هنری کل کشور با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و جمعی از مسئولان استانی برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: همایش مسئولان دبیرخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کل کشور نخستین بار در سال 79 در یکی از استان‌های کشور، برگزار شده بود.   
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول