اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور شهری خبر داد:

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای ارتقای بهداشت خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان گفت: ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال شهرداری‌های استان صرف ارتقای بهداشت و سلامت محیط شهری می‌شود.

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای ارتقای بهداشت خوزستان
شاپور رستمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز ارتقای بهداشت عمومی شهر‌ها را اولویت امسال برنامه‌های شهرداری‌های استان اعلام کرد و اظهار داشت: از ۸۶ میلیارد تومان اعتبارات تملک در سال جاری ۳۰ میلیارد تومان به تغییر چهره شهر‌ها و ارتقای بهداشت و سلامت محیط زندگی اختصاص می‌یابد.
وی افزود: بر اساس مصوبه شورای سلامت و امنیت غذایی استان ۱۷ شاخص برای ارزیابی شهرداری‌ها تعیین شده است.
رستمی با اشاره به اینکه در سال گذشته ساماندهی ورودی شهر‌ها در دستور کار قرار داشت، گفت: با توجه به اینکه روند احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی در استان به کندی پیش می‌رود، بر ای پوشش این خلاء امسال احداث سرویس بهداشتی در ورودی شهر‌ها در برنامه است.
وی افزود: در ۱۱ شهر استان که آمار مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور بیشتر است پروژه احداث سرویس‌های بهداشتی با اعتبار 2 میلیارد تومان اجرا می‌شود.
این مقام مسئول همچنین در تشریح اقدامات سال گذشته گفت: در سال ۸۹ اعتبار احداث ۵۰ پارک در شهرهای استان تامین شد تا همه شهر‌ها (به جز شهرهای جدید) پارک مناسبی داشته باشند که در حال حاضر این پارک‌ها به بهره‌برداری رسیده یا پیشرفت بیش از ۶۰ درصد دارند.
وی خط کشی معابر شهری را از دیگر اقدامات سال ۸۹ عنوان کرد و افزود: در سال گذشته یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط کشی معابر با اعتبار ۹ میلیارد ریال به صورت متمرکز در اغلب شهرهای استان انجام شد.
رستمی خاطرنشان کرد: در سال گذشته برای نخستین بار اعتباراتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به منظور ساماندهی پسماند اختصاص یافت که در اختیار شهرداری اهواز و شهرهای ساحلی از جمله آبادان، خرمشهر و ماهشهر قرار گرفت.
به گفته وی، در سال گذشته ۲۲۹ دستگاه به ناوگان حمل و نقل و خدمات شهری شهرداری‌ها اضافه شد.
وی تصریح کرد: بهسازی و ساماندهی ورودی ۱۲ شهر استان به طول ۱۰۰ کیلومتر، با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان و با همکاری اداره کل راه و ترابری در سال گذشته انجام شد.
رستمی با بیان اینکه تعویض پایه‌های روشنایی در ورودی ۱۵ شهر استان به طول ۱۰۴ کیلومتر با اعتبار ۷ میلیارد تومان در سال گذشته انجام شد، افزود: در همین راستا در ۵۰ کیلومتر از ورودی‌های هشت شهر استان نیز فضای سبز احداث شد.
انتهای پیام،/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول