اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قم خبر داد:

ثبت‌نام اینترنتی متقاضیان سنجش مهارت در قم‌

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: ثبت‌نام آزمون ادواری سراسری متقاضیان سنجش مهارت برای نخستین بار به صورت اینترنتی دهم مهر ماه آغاز و تا بیستم این ماه صورت می‌پذیرد.

ثبت‌نام اینترنتی متقاضیان سنجش مهارت در قم‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم، احمد عطارنیا اظهار کرد: در راستای برنامه‌های عملیاتی سال جهاد اقتصادی، برای نخستین بار آزمون‌های ادواری متقاضیان سنجش مهارت به صورت هماهنگ و سراسری در کشور برگزار و ثبت‌نام نخستین مرحله اجرای این طرح در استان قم از دهم مهر ماه آغاز می‌شود.
عطارنیا افزود: نخستین مرحله از این آزمون در 87 حرفه غیر همسان و 25 حرفه به صورت همسان و هماهنگ در 20 آبان ماه همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در خصوص اهداف برگزاری آزمون‌های سراسری سنجش مهارت به صورت سراسری گفت: طرح برگزاری آزمون‌های سراسری سنجش مهارت با اهداف اطلاع رسانی جامع و ایجاد وحدت رویه، ارتقای کیفیت فرآیند سنجش مهارت، اعتبار بخشی به تجارب فنی و حرفه‌ای افراد، بسترسازی تحقق دولت الکترونیک و توسعه و بهبود خدمت رسانی به مخاطبان اجرایی می‌شود که برنامه ریزی لازم برای برگزاری آزمون ادواری هماهنگ در مرکز سنجش و ارزشیابی مهارت استان قم انجام شده است.
وی درخصوص شیوه اجرای این طرح بیان کرد: برای ثبت‌نام این آزمون‌ها دفترچه آزمون واحد طراحی شده است که متقاضیان پس از دریافت دفترچه و کارت اعتباری از این اداره کل می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی http://advari.irantvto.ir در حرفه موردنظر ثبت‌نام کنند.
عطارنیا با اشاره به مراحل اجرای آزمون‌های ادواری سنجش مهارت اضافه کرد: آزمون هر حرفه شامل دو مرحله کتبی و عملی است که متقاضیان باید پس از ثبت‌نام در آزمون بر اساس مندرجات دفترچه ثبت‌نامی آزمون با درج کد رهگیری و کد ملی کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده و پس از آزمون کتبی و کسب نمره قبولی بر اساس برنامه زمان‌بندی برای شرکت در آزمون عملی به حوزه‌های تعیین شده مراجعه کنند.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در خصوص شرایط قبولی در آزمون‌های سنجش مهارت تصریح کرد: حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی 50 از 100 و در آزمون عملی 70 از 100 است و شرط صدور گواهینامه متقاضیان معدل نهایی 70 است.
عطارنیا پیرامون نحوه اعلام نتایج آزمون‌های ادواری سراسری سنجش مهارت گفت: نتایج این آزمون‌ها حداکثر سه روز پس از برگزاری از طریق پورتال این اداره کل به نشانی www.qomtvtoportal.ir اعلام می‌شود که گواهینامه مهارت قبول شدگان نیز پس از طی مراحل قانونی تحویل متقاضی می‌شود.
وی افزود: ثبت‌نام اینترنتی مرحله دوم آزمون ادواری سراسری سنجش مهارت یکم تا دهم دی ‌ماه سال جاری است و آزمون کتبی این مرحله در تاریخ چهاردهم بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.
انتهای پیام،/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول