اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست سال‌جاری صورت گرفت؛

صادرات 4.5 میلیارد متر مکعب گاز به ترکیه، آذربایجان و ارمنستان

خبرگزاری فارس: مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز ایران از صادرات 4.5 میلیارد متر مکعب گاز در شش ماه نخست امسال به سه کشور تحت قرارداد ترکیه، ارمنستان و آذربایجان خبر داد.

صادرات 4.5 میلیارد متر مکعب گاز به ترکیه، آذربایجان و ارمنستان
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی منطقه 8 عملیات انتقال گاز ایران‌، یدالله بایبوردی از انتقال بیش از 10 میلیارد و 500 میلیون متر مکعب گاز از طریق تاسیسات و خطوط لوله این منطقه در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.
وی گفت: در نیمه نخست سال جاری، حدود 10 میلیارد و 500 میلیون متر مکعب گاز طبیعی از خطوط انتقال و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز منطقه 8 منتقل شده که از این میزان سهم صادرات به سه کشور تحت قرارداد ترکیه، ارمنستان و آذربایجان 4.5 میلیارد متر مکعب بوده است که امیدواریم با توسعه تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز و راه‌اندازی واحدهای جدید، میزان انتقال گاز به مبادی مصرف داخل و صادرات به کشورهای طرف قرارداد را به 25 میلیارد مترمکعب افزایش دهیم.
بایبوردی افزود: مجموعه عملیات انتقال گاز منطقه هشت به وسیله سه خط لوله اول آذربایجان (30 اینچ با نقطه شروع آستارا) و ظرفیت 20 میلیون مترمکعب، دوم آذربایجان (48 اینچ در منطقه سه عملیات) با ظرفیت 60 میلیون متر مکعب و سوم آذربایجان که نقطه آغاز آن تکاب با ظرفیت 50 میلیون متر مکعب در روز انجام می‌شود.
مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز ایران تصریح کرد: تعمیرات اساسی ایستگاه‌های تقویت فشار و ایستگاه‌های اندازه‌گیری صادرات گاز، تقویت و آمادگی لازم پرسنل تعمیراتی برای واکنش در شرایط اضطراری، پیک رانی معمولی و هوشمند و احداث ابنیه فنی در مسیر خطوط لوله، ولتاژگیری و نشت‌یابی خطوط لوله حوزه استحفاظی، پشتیبانی واحدهای خدماتی و ... از جمله برنامه‌هایی است که جهت ادامه کار و پیشگیری از هر گونه وقفه تدوین شده است.
بایبوردی قابلیت‌ها و توان بالای پرسنل عرصه انتقال را ستود و گفت: امروزه با وجود فشارهای تحریم اقتصادی کشورهای سازنده تاسیسات گازی، با استعانت از پروردگار متعال و با اتکا به دانش و تجارب بالای کارکنان، تاکنون توانسته ایم موارد مربوط به نگهداری، تعمیر و رفع معایب تاسیسات مورد بهره برداری را با تکیه بر توان متخصصان داخلی به نحو مطلوب انجام دهیم.
وی به تامین سوخت مورد نیاز مردم اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن موقعیت استراتژیک و صعب العبور مسیرهای انتقال گاز شمال و شمال‌غرب به لطف پروردگار متعال و به همت و تلاش شبانه‌روزی همکاران عرصه انتقال خوشبختانه گاز مورد نیاز صنایع و مصارف خانگی تامین و مشکل خاصی از این لحاظ مشاهده نشده است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول