اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته مسابقات هیئت رزمی استان قم:

بانوان قمی در جوجیتسو قهرمانی کشور درخشیدند‌

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته مسابقات هیئت رزمی استان قم از درخشش بانوان رزمی کار قمی در پیکارهای جوجیتسو قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی خبر داد.

بانوان قمی در جوجیتسو قهرمانی کشور درخشیدند‌
ندا شهشهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی جوجیتسو به میزبانی استان قم اظهار کرد: این دوره از مسابقات با کیفیتی بسیار مطلوب به مناسبت هفته دفاع مقدس در خانه ورزش‌های رزمی مجموعه ورزشی راحله منطقه نیروگاه شهر مقدس قم با استقبال خوب ورزشکاران مدعی از استان‌های مختلف برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: این مسابقات که با همکاری مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سرهنگ داوود ‌هاشمی و با ایجاد فضای تبلیغاتی فرهنگی، یادمان شهداء، انجام فریضه نماز جماعت و تجلیل از تیم و رزمی کاران نمونه اخلاق به انجام رسید.
مسئول کمیته مسابقات هیئت رزمی استان قم عنوان کرد: این دوره از پیکارهای قهرمانی جوجیتسو بانوان کشور به مدت سه روز در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در دو بخش کاتا و کمیته با حضور 150 بانوی رزمی کار از 15 استان‌های مدعی مقام قهرمانی برگزار شد.
وی در ادامه در خصوص این رشته ورزشی بیان کرد: جوجیتسو به‌عنوان یکی از زیر شاخه‌های هیئت ورزش‌های رزمی، ترکیبی از دو رشته جودو و کاراته به شمار می‌رد و در اصل این رشته قدیمی از کشور ژاپن گرفته شده است.
شهشهانی تصریح کرد: داشتن حجاب اسلامی در هنگام برگزاری این مسابقات در سطح جهان تثبیت شده است و خوشبختانه برای دومین سال متولی میزبان یکی از بهترین دوره این رقابت‌ها در استان قم بودیم که مورد رضایت تیم‌ها و رزمی‌کاران شرکت‌کننده بود.
وی گفت: امسال دومین سالی بود که این مسابقات در استان قم برگزار شد زیرا قبل از آن نیز به همراه زهرا سلیمانی به عنوان اعضای ثابت تیم ملی موفق به کسب اولین مقام آسیایی در این رشته در سال 2009 شدیم که این مهم موجب افزایش استقبال بانوان قمی در ورود به این رشته شد.
مسئول کمیته مسابقات هیئت رزمی استان قم در خصوص سطح کیفی و کمی این رقابت‌ها تاکید کرد: با توجه به اینکه شرکت‌کنندگان این دوره از 15 استان کشور بودند و فایترها از سال قبل قوی تر شده بودند مسابقات در سطح بالایی انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین نفرات اول و دوم برای شرکت در مسابقات آسیایی قرقیزستان که در اواخر مهر ماه برگزار می‌شود به تیم ملی دعوت می‌شوند که خوشبختانه در بین نفرات برگزیده، پنج بانوی رزمی کار توانمند قمی نیز حضور دارند.
شهشهانی ادامه داد: ماحصل این رقابت‌ها قهرمانی تیم بانوان جوجیتسو قم بود که بالاتر از استان اصفهان، آذربایجان شرقی و تهران این بانوان رزمی کار قمی بودند که توانستند با شایستگی عنوان قهرمانی کشور را به دست بیاورند.
وی که یکی از عنوان داران تیم قم در این رقابت‌ها نیز بود، بیان کرد: مقام آوران قم در این رقابت‌ها خانم خدیجه میرزایی از تیم بسیج قم به عنوان دارنده برنز بزرگسالان، پروانه صادقیان و زینب عباسی دارنده نقره جوانان، فائزه حاج رحیمی و فاطمه حاج رحیمی از تیم بسیج قم دارنده برنز جوانان بودند.
مسئول کمیته مسابقات هیئت رزمی استان قم افزود: همچنین لوح اخلاق این دوره از رقابت‌ها توسط مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان سرهنگ داوود‌ هاشمی به استان اردبیل اهدا شد و از تیم بسیج قم، خدیجه میرزایی و زهرا اصلانی از تیم اصفهان به‌عنوان بازیکن اخلاق انتخاب شدند.
انتهای پیام،/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول