اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار و امور اجتماعی خوزستان:

صدور 180فقره مجوز پرونده مشاغل خانگی در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل کار و امور اجتماعی خوزستان گفت: مجوز ۱۸۰فقره پرونده در زمینه مشاغل خانگی صادر شده است.

صدور 180فقره مجوز پرونده مشاغل خانگی در خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید منوچهر سید جلالی شامگاه شنبه در شورای اشتغال استان، ضمن ارائه گزارشی از میزان افزایش جذب تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی زودبازده در بازه زمانی ۱۴شهریور ماه تا پنجم مهر ماه سال‌جاری، اظهار داشت: تعداد طرح‌های تایید شده در بانک‌ها، ۱۲۵ طرح است که ۱۳۳ فرصت شغلی جدید را ایجاد می‌کند و تسهیلات مصوب برای این طرح‌ها ۶۵هزار و ۱۰۰ میلیون ریال است.
وی افزود: تعداد ۵۶ طرح با اعتبار ۱۲ هزار و ۳۴۹ میلیون ریال انعقاد قرارداد شده است که ۶۰ فرصت شغلی جدید را ایجاد می‌کند.
سید جلالی بیان کرد: کل مبلغ پرداخت شده به متقاضیان در این مدت ۱۸هزار و ۵۱۶ میلیون ریال است.
وی با تاکید بر سرعت بخشیدن به ورود آمار اشتغال ایجاد شده در سامانه از سوی دستگاه‌ها، گفت: طی شش ماه باید در حدود 3 هزار شغل خانگی از سوی دستگاه‌های استان تشکیل می‌شد، اکنون مشکلات سامانه ثبت اشتغال حل شده است و دستگاه‌ها می‌توانند شغل‌های ایجاد شده را در این سامانه ثبت کنند.
سید جلالی با اشاره به اهمیت ایجاد مشاغل خانگی افزود: رونق مشاغل خانگی در ایجاد شغل‌های جدید بسیار موثر است. همچنین ۲۴درصد مشاغل استان باید از طریق مشاغل خانگی ایجاد شود.
مدیر کل کار و امور اجتماعی خوزستان گفت: مجوز ۱۸۰فقره پرونده در زمینه مشاغل خانگی نیز صادر شده است.
سید جلالی با اشاره به اینکه ۳۱۵ پرونده در زمینه مشاغل خانگی به صورت دستی ثبت شده‌اند، بیان کرد: ۳۲پرونده از شهرستان در شادگان، ۳۱ فقره از مسجد سلیمان، ۱۱ فقره از اندیمشک، ۲۰فقره از اهواز، ۷۴فقره از ایذه، ۶۵ فقره از باغملک، ۸۱فقره از شوش و یک فقره از لالی به صورت دستی در زمینه مشاغل خانگی ثبت نام کرده‌اند.
وی ادامه داد: طبق آمار ثبت نام شدگان سایت سامانه مشاغل خانگی تا تاریخ ۲۷شهریور ماه ۳هزار و ۲۵نفر متقاضی زیر پوشش و ۱۲هزار و ۶۴۳نفر متقاضی مستقل ثبت نام کرده‌اند.
مدیر کل کار و امور اجتماعی خوزستان بیان کرد: همچنین ۱۲نفر پشتیبان حقوقی و ۳۰نفر پشتیبان حقیقی نیز در این بازه زمانی در سایت سامانه مشاغل خانگی ثبت نام کرده‌اند.
وی افزود: بر اساس تقسیم بندی‌های انجام شده به هر فرد داوطلب شغل خانگی تا سقف ۳۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه با بهره کم پرداخت می‌شود. 
این عضو شورای اشتغال خوزستان افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته تا پایان سال بالغ بر ۴۶ هزار و ۵۰۰ نفر در دوبخش مشاغل خانگی و خود اشتغالی در استان شغل ایجاد می‌شود.
وی گفت: اعتبارات مورد نیاز برای ایجاد اشتغال در این دو بخش، به بانک‌های استان ابلاغ شده است و نیاز است تا بانک‌ها ‌‌نهایت همکاری را با متقاضیان کار داشته باشند.
سید جلالی افزود: مشاغل خانگی در بخش صنایع دستی، تولید فرش دستباف، تولیدات کشاورزی، دامپروری و شیلات، تولید صنایع غذایی و نساجی، فناوری اطلاعات و فعالیت‌های فرهنگی و هنری تعریف شده و دستگاه‌های مختلف ازجمله میراث فرهنگی، بازرگانی جهاد کشاورزی، فنی حرفه‌ای، تعاون، کار و امور اجتماعی، صنایع و معادن، کمیته امداد و بهزیستی از این گروه مشاغل حمایت می‌کنند.
وی شناسایی و هدایت افراد متقاضی اشتغال خانگی را از مسئولان خواستار شد و عنوان کرد: تمام دستگاه‌ها باید بستر لازم برای اجرای این طرح را به وجود آورند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول