اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس استاندارد و تحقیقات صنعتی خرمشهر خبر داد:

مرجوع شدن 50 محموله کالای وارداتی نامرغوب از خرمشهر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خرمشهر از مرجوع شدن بیش از 50 محموله نامرغوب کالای وارداتی بدلیل عدم نداشتن کیفیت خبر داد.

مرجوع شدن 50 محموله کالای وارداتی نامرغوب از خرمشهر
 سیدصادق شریفی نسب امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر با اعلام این خبر اظهار داشت:  اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی به دلیل وظایف ذاتی خود و برای برآورده شدن حقوق شهروندان ایرانی تحت هیچ شرایطی اجازه ورود کالاهای بی‌کیفیت را نخواهد داد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای کنترل کیفیت و مرغوبیت اقلام و کالاهای وارداتی پنج هزار و 97 فقره اظهارنامه از سوی گمرک به این اداره ارجاع شده است.
رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خرمشهر تصریح کرد: از این تعداد چهار هزار و 253 مورد تحت عملیات نمونه برداری قرار گرفت و در نهایت سه هزار و 555 محموله وارداتی گواهی نامه انطباق با استاندارد ملی صادر شد.
رضایی در ادامه از مرجوع شدن بیش از  788هزار و 848 دلار کالای وارداتی بدلیل عدم داشتن کیفیت خبر داد و اضافه کرد: در این ارتباط 50 محموله نامرغوب شناسایی شده به علت مغایرت با استاندارد ملی و با همکاری گمرک به خارج از کشور مرجوع شد.
وی افزود: با مرجوع کردن کالاهای نامرغوب از ورود خسارت مستقیم به میزان هشت میلیارد و 445 میلیون و 406 هزار و 688 ریال به مصرف کنندگان داخلی جلوگیری شد.
شریفی نسب عمده کالاهای نامرغوب را اسباب بازی کودکان، لوازم صوتی و تصویری، لوازم برقی خانگی، قطعات رایانه برشمرد و خاطرنشان کرد: همچنین برای تعداد یکهزار و 431 محموله دیگر که مشمول مقررارت استاندارد اجباری نبوده با انجام چهار هزار و 293 مورد آزمون مختلف، صرفاً عملیات شناسایی و تعیین ماهیت کالا به عمل آمد.
وی ادامه داد: علاوه بر این 128 محموله در حال صدور به خارج از کشور که مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده به ارزش 9 میلیارد و 100 میلیون ریال بوده است.
رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی خرمشهر در پایان خاطرنشان کرد: 207 میلیون و 258 هزار و 700 کیلوگرم گواهی نامه انطباق با استاندارد ملی تاکنون در این اداره صادر شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول