اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت عدم تامین اعتبار؛

تنها آزمایشگاه پزشکی قانونی گیلان تعطیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل پزشکی قانونی گیلان گفت: برای خرید مواد مصرفی تنها آزمایشگاه پزشکی قانونی گیلان به حداقل 230 میلیون تومان اعتبار نیاز است و در صورت تامین اعتبار قبل از پایان سال جاری این آزمایشگاه عملا تعطیل می‌شود.

تنها آزمایشگاه پزشکی قانونی گیلان تعطیل می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فریبرز آیتی فیروزآبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران کمبود تجهیزات آزمایشگاهی پزشکی قانونی را از مشکلات عمده ذکر کرد و اظهار داشت: سالانه بیش از 10 هزار آزمایش سم‌شناسی در این آزمایشگاه صورت می‌گیرد.

* آزمایشگاه پزشکی قانونی گیلان تعطیل می‌شود
وی با اشاره به فعالیت تنها آزمایشگاه پزشکی قانونی گیلان تصریح کرد: این آزمایشگاه در چهار بخش مهم شامل سم‌شناسی، آسیب‌شناسی، نمونه‌های خونی و تشخیص‌های بزاق و DNA فعالیت می‌کند.
مدیر کل پزشکی قانونی گیلان با بیان اینکه بر مبنای مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به گیلان مجوز ساخت آزمایش DNA در این استان گرفته شده است، بیان داشت: 100 میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شده است.
این مسئول کمبود اعتبار و هزینه‌های مصرفی آزمایشگاهی را با اعتبارات جاری یکی دانست و تصریح کرد: این وضعیت برای سال جاری قابل تحمل نیست و در صورت تامین نشدن اعتبار استانی برای آزمایشگاه پزشکی قانونی، در سه ماهه پایانی امسال با چالش جدی مواجه می‌شویم.

* کمبود نیرو از مشکلات جدی پزشکی قانونی گیلان
آیتی فیروزآبادی کمبود نیروی متخصص را از دیگر مشکلات پزشکی قانونی گیلان عنوان کرد و ابراز داشت: آزمون استخدامی برای ورود هشت نفر نیروی جدید انجام شده، ولی نتایج این آزمون هنوز اعلام نشده است.
وی به موضوع معاینات پزشکی در نیمه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست امسال دو هزار و 333 مورد معاینات در ساعات کشیک صبح و عصر صورت گرفته است.
مدیر کل پزشکی قانونی گیلان با بیان اینکه نیروهای کشیک پزشکی قانونی در مرکز گیلان تا 10 شب فعال هستند، خاطرنشان کرد: در صورت عدم تامین اعتبار در زمینه کشیک نیز با چالش جدی مواجه می‌شویم.

* رتبه سوم گیلان در معاینات پزشکی قانونی
این مسئول مجموع معاینات پزشکی قانونی در سال گذشته را 86 هزار و 222 مورد عنوان کرد و یادآور شد: در این زمینه رتبه سوم کشوری بر حسب تعداد جمعیت را داریم.
آیتی‌فیروزآبادی تعیین فوت را 2 هزار و 85 مورد در سال گذشته ذکر کرد و گفت: بخشی از این فوتی‌ها در اثر تصادفات بوده که 80 مورد را شامل می‌شود و دارای رتبه هفدهم در بحث تصادفات و رتبه چهاردهم در زمینه بحث‌های تشریح هستیم.
وی با اشاره به تعداد معاینات نزاع ثبت شده در پزشکی قانونی در مدت مذکور، ابراز داشت: معاینات نزاع 14 هزار و 24 مورد بوده که رتبه چهارم را در این زمینه داریم که امسال با چهار درصد کاهش به 12 هزار و 394 مورد بوده است.

* مجوز صدور سقط درمانی در پزشکی قانونی
این مسئول مجوز سقط درمانی را 152 مورد ذکر کرد و یادآور شد: سقط درمانی با مجوز پزشکی قانونی انجام می‌شود و در سنین بارداری زیر 18 هفته یا چهار ماه کامل صورت می‌گیرد و تنها موردی از معاینات است که طبق درخواست شخصی ارباب رجوع پاسخ می‌دهیم.
وی در بحث قصورهای پزشکی عنوان کرد: قصور پزشکی در زمینه دندانپزشکی، جراح عمومی و ارتوپد انجام می‌شود.

* غرق شدن 60 نفر در گیلان
آیتی‌فیروزآبادی تعداد کشته‌های تصادفات در آخرین تعطیلات تابستانی در استان را هشت نفر عنوان کرد و متذکر شد: در شش ماهه نخست امسال 60 نفر در گیلان غرق شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26.8 درصد کاهش مواجه بوده است.
این مسئول ادامه داد: از این تعداد افراد غرق شده، هفت نفر زن و 53 نفر مرد بودند که بین 11 تا 20 سال گروه سنی آنها بوده و در خارج از طرح‌های شنا غرق شدند.
مدیر کل پزشکی قانونی گیلان بیشترین غرق شدگان را در خرداد امسال و سپس تیر ماه ذکر کرد و یادآور شد: بندر انزلی با 18 مورد غرق  شدگان بیشترین آمار را داشته است.

* وقوع 439 مورد تصادفات منجر به فوت در گیلان
وی مجموع وقوع تصادفات رانندگی منجر به فوت در نیمه نخست امسال را 124 مورد داخلی و 284 مورد برون شهری و بقیه نیز در دیگر زمینه‌ها برشمرد و تصریح کرد: از مجموع 439 مورد تصادف رانندگی منجر به فوت، 17 نفر در حین انتقال به بیمارستان، 154 مورد در بیمارستان و شش نفر نیز در بیمارستان فوت کردند.
آیتی‌فیروزآبادی مجموع تصادفات منجر به فوت در نیمه نخست امسال را با 10.2 درصد کاهش ذکر کرد.

* بررسی 142 مورد سلامت فرزندخواندگی در گیلان
این مسئول در بحث بررسی سلامت فرزند خواندگی اذعان داشت: سال گذشته سلامت روحی و جسمانی 142 نفر از والدین برای فرزندخواندگی مورد بررسی قرار گرفت. 
انتهای پیام/ن10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول