اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:

آیت‌الله نجفی صاحب نبوغ بود

خبرگزاری فارس: آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در پیامی به همایش یکصدمین سالگرد ارتحال آیت الله آقا نجفی‌اصفهانی‌ اعلام کرد: آیت‌الله العظمی ‌نجفی اعلی‌الله‌مقامه در شعب مختلف فضائل از عبادت و اخلاق حمیده، شخصیتی عالیقدر و صاحب نبوغ بود.

آیت‌الله نجفی صاحب نبوغ بود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در پیام این مرجع تقلید با اشاره به روایت «لولا من یبقی بعد غیبة قائمنا علیه‌السلام من العلماء الداعین الیه و الدالین علیه و الذابین عن دینه ... لما بقی أحد الا ارتد عن دین الله» آمده است: با عرض ادب و احترام خدمت حضار محترم، علما‌ اعلام و دانشوران و نخبگانی که در این اجتماع ارزشمند حضور دارند و با سلام و تحیت به روح پاک مجاهد بزرگ مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمد‌تقی نجفی‌اصفهانی که از مفاخر عالی ‌مقام و رجال فضیلت و نوابغ علم و عمل و زعامت بود.
در ادامه این پیام اضافه شده است: با عرض ادب و احترام خدمت حضار محترم، علما‌ اعلام و دانشوران و نخبگانی که در این اجتماع ارزشمند حضور دارند و با سلام و تحیت به روح پاک مجاهد بزرگ مرحوم آیت‌الله العظمی آقای حاج شیخ محمد‌تقی نجفی اصفهانی که از مفاخر عالی‌مقام و رجال فضیلت و نوابغ علم و عمل و زعامت بود.
در ادامه این پیام آمده است: روایت شریفه‌ فوق را که بر شخصیت جامع و مواضع مرضیه ایشان در نصرت دین و دفاع از حریم حق و جهاد در راه اعلاء کلمة الله و پاسداری از حدود و ثغور اسلام انطباق دارد ـ ترجمه می‌کنم. حضرت امام هادی‌علیه‌السلام می‌فرماید: «اگر در عصر غیبت قائم ما علیه‌‌السلام عالمی نباشد که به آن حضرت دعوت نماید و مردم را راهنمایی کند و از دین او دفاع کند، مردم از دین خدا مرتد می‌گردیدند.»؛ یعنی بقاء دین و ماندن مردم در خط اسلام، به واسطه‌ وجود این علماست.
در بخشی از این پیام اضافه شده است: توصیفی بالاتر و برتر از این توصیف نیست؛ حفاظت از دین مبین، مبارزه با بِدَع و مبدعین و ظلم ظالمین و مستکبرین، نفی استضعاف و استبداد و استحقار، امر به معروف و نهی ازمنکر و حمایت از ضعفاء و مظلومین؛ اینها صفاتی است که هر عالم و فقیه و زعیم دینی باید به آن متجلی و آراسته باشد.
در این پیام اضافه شده است: در دوران طولانی غیبت کبری حضرت بقیةالله الاعظم ارواح العالمین له الفداء که برای شیعه، دورانی تلخ و همراه با فراق و هجران است و دشمنان تشیع، با نقشه‌های مختلف درصدد اجرای اهداف شوم خود بوده و گروهک‌های منحرف و فرقه‌های ضاله را تأسیس و ترویج ‌کرده‌اند، تنها علمای مجاهد، فداکار، آگاه و بیدار هستند که در مقابل این همه تهاجم فرهنگی، مانند سدّی محکم ایستاده و حتی بعضی از آنان با نثار خون پاک خود از شجره طیبه ولایت و امامت دفاع کردند و یا با تألیف کتاب و نشر معارف نورانی اهل بیت‌علیهم‌السلام به هدایت و ارشاد مردم پرداخته و آنان را از انحراف و کج‌روی‌ها و ضلالت عقیده نجات دادند. جزاهم الله عن الاسلام و أهله خیر الجزاء.
در این پیام تاکید شده است: از جمله این عالمان مجاهد و بیدار، مرحوم آیت الله العظمی آقای نجفی اعلی‌الله‌مقامه است که در شعب مختلف فضائل از عبادت و اخلاق حمیده، شخصیتی عالیقدر و صاحب نبوغ بود، ولی این همه صفات عالی مورد تاثیر مقامات و مواضع جهادی و امر به معروف و نهی از منکر ایشان است که همواره مانع از تحریف دین، ابطال مبطلین و تسلط مستکبرین و حافظ استقلال مسلمین بود.
در این پیام اضافه شده است: خداوند متعال بر علو درجات آن مرد بزرگ و پدر و جد و عم عالیقدر و برادران بلندپایه‌اش که همگان انوار درخشان و انوار تابان علم، عمل، جهاد و زعامت هستند بیفزاید و امروز ما را به انجام وظیفه که همان حفظ میراث گران‌بهای تشیع و گنج‌های معنوی و علمی علما و فقها و ادای احترام به ساحت آن بزرگواران است هدایت کند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول